۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۲۰
کد خبر: 82419120
T T
۰ نفر
افتتاح 30 طرح عمراني و خدماتي همزمان با هفتمين روز دهه فجر در چالدران

اروميه - ايرنا - 30 طرح عمراني و خدماتي در هفتمين روز از دهه مبارك فجر با حضور مسئولان شهرستاني در چالدران افتتاح شد.

كريم حسين زاده فرماندار چالدران روز دوشنبه در آيين افتتاح اين طرح ها گفت: 26 واحد خانه مددجويي اين شهرستان با اعتبار هشت ميليارد ريالي كميته امداد امام خميني (ره) به بهره برداري رسيد و تقديم مددجويان اين نهاد شد.
وي افزود: اين تعداد واحد مسكوني در قالب طرح بهره مند سازي افراد نيازمند از مسكن به همت كميته امداد امام (ره) و بنياد مسكن چالدران ساخته شده است.
وي اظهار كرد: براي ساخت هر يك از اين واحدهاي مسكوني 300ميليون ريال اعتبار هزينه شده و با زيربناي 70 متر مربع به صورت مقاوم ساخته شده است.
فرماندار چالدران در خصوص چهار طرح افتتاحي بخش دشتك اين شهرستان نيز گفت: نبود داروخانه در بخش دشتك معضل بزرگي براي سلامتي مرزنشينان اين منطقه بود كه با حمايت هاي دولت و با راه اندازي نخستين داروخانه در اين بخش، اين مشكل برطرف شد.
حسين زاده با اشاره به اينكه دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در بخش سلامت عظيم و قابل توجه است، افزود: مردم اين منطقه مي توانند داروهاي مورد نياز خود را بدون مراجعه به خود شهرستان يا شهرهاي همجوار از داروخانه محل زندگي شان تهيه كنند.
وي بيان كرد: دولت يازدهم سلامت را محور فعاليت‌ها قرار داده و همانطور كه در سال 93 با اجراي طرح تحول نظام سلامت نظاره‌گر تحقق بسياري از اهداف از جمله كاهش پرداختي از جيب مردم، برطرف شدن مشكلات دارويي و استفاده مردم از خدمات بيمه سلامت بوديم با تجهيز آزمايشگاه ها به دستگاه هاي مجهز كه امكان جواب گيري در آنها در كمتر از يك دقيقه وجود دارد، شاهد رضايت مردم از خدمات دولت در بحث سلامت هستيم.
وي ادامه داد: تلاش دولت تدبير و اميد براي ايجاد شرايط مطلوب بهداشت و درمان در نقاط محروم و دورافتاده است و توسعه مناطق محروم و شهرهاي كوچك به ويژه در حوزه سلامت از فعاليت هاي جدي دولت تدبير و اميد در استان ها به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، 26 باب خانه مدد جويي در شهرستان چالدران به صورت نمادين در روستاي بيك كندي به بهره برداري رسيد.
ساختمان جامع مركز سلامت شهري و روستايي با زيربناي يك هزار متر مربع جهت ارائه خدمات به مردم بخش دشتك در 2 طبقه با اعتبار 20 ميليارد ريال نيز كلنگ زني شد.
تجهيز آزمايشگاه مركز بهداشت شهر آواجيق با اعتبار يك ميليارد و 500 هزار ريال از ديگر موارد افتتاحي بود كه در هفتمين روز دهه فجر در چالدران انحام شد.
تحويل يك دستگاه آمبولانس اورژانس جاده اي به شهر آواجيق با هزينه اي بالغ بر سه ميليارد و 200 ميليون ريال و حضور در مزار شهداي بخش دشتك و ديدار با خانواده شهيد از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده براي اجرا در دهه فجر امسال در چالدران بود.
برنامه هاي ايام الله دهه فجر از دوازدهم بهمن ماه در كشور آغاز شده است و تا 22 بهمن ماه سالروز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ادامه دارد.
همه ساله دهه فجر يكي از زمان هاي افتتاح و كلنگ زني طرح هاي عمراني در نظر گرفته مي شود.
چالدران با 50 هزار نفر جمعيت در شمال آذربايجان غربي قرار گرفته و به رغم ظرفيت هاي فراوان از مناطق محروم و كم برخوردار استان است.
در دولت يازدهم اقدام هاي خوبي در راستاي توسعه همه جانبه اين شهرستان انجام شده كه كافي نيست و بايد توجه جدي به اين شهرستان تاريخي و مملو از ظرفيت هاي گردشگري شود.
8137/2093**خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني