۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۰۷
کد خبر: 82419300
T T
۰ نفر
نفوذ داعش به «سولیدر»/شكست یك عملیات تروریستی دیگر داعش در وسط بیروت

بیروت - ایرنا – اداره كل امنیت عمومی لبنان یك عملیات تروریستی دیگر گروه تكفیری داعش در وسط بیروت را قبل از اجرای آن ناكام گذاشت.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی الاخبار روز سه شنبه نوشت: برنامه داعش این تندروترین گروه های تروریستی تكفیری این بار استثنائی بود زیرا یكی از عناصرش توانسته بود با نفوذ به شركت سولیدر یكی از كاركنان آن را برای عملیاتی تروریستی جذب كند.
نیروهای امنیتی لبنان بتازگی «عمر العاصی» از عناصر داعش را قبل از اجرای یك عملیات تروریستی انتحاری در قهوه خانه الكوستا در خیابان الحمرا در وسط بیروت بازداشت كرده بودند.
الاخبار با بیان اینكه « این كارمند یك نیروی عادی سولیدر نبود»، افزود: بررسی تصاویر دوربین های كنترل كننده منطقه سولیدر در وسط بیروت نشان می دهد كه این كارمند درصدد جمع اوری اطلاعات از اهداف احتمالی برای ارتكاب عملیاتی تروریستی بوده است.
این روزنامه لبنانی اضافه كرد: این كارمند یك لبنانی از اهالی شهر صیدا در جنوب لبنان است و ماموریت او جمع آوری اطلاعات از كاروان خودروئی شخصیت های سیاسی ، مكان های مهم اقتصادی و گردشگری در وسط بیروت و همچنین جمع آوری اطلاعات از ورودی ها و خروجی های خانه « سعد حریری» نخست وزیر جدید لبنان بوده است.
الاخبار خاطرنشان كرد: داعش در كنار برنامه ریزی برای ارتكاب عملیات ترور احتمالی، درصدد جمه آوری اطلاعات از موسسه های اقتصادی لبنان است.
این روزنامه به نقل از منابع قضائی لبنان نوشت: نیروهای امنیت عمومی لبنان در دهم ماه گذشته به یك كارمند مظنون و او را بازداشت می كنند و این كارمند در بارجوئی ها اعتراف كرده است كه یك جوان فلسطینی ساكن اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان او را ابتدا جذب داعش و سپس مامور می كند تا از همه اهداف ممكن در وسط بیروت اطلاعات جمع آوری كند.
وی همچنین اعتراف كرده بود كه این جوان یكی از عناصر داعش در اردوگاه عین الحلوه بوده و ماموریتش جذب جوانان لبنانی برای پیوستن به این گروه تروریستی تكفیری و اعزام آنها به رقه سوریه توسط قاچاقچیان بوده است.
الاخبار نوشت: این جوان فلسطینی بعداز بازداشت فاش كرده است كه برادر كارمند سولیدر را هم جذب كرده و به سوریه فرستاده تا به داعش بپیوندد.
این روزنامه لبنانی افزود: این جوان فلسطینی به یكی از سركردگان اصلی داعش كه در اردوگاه عین الحلوه بسر می برد، مرتبط بوده و او ماموریت كارمند بازداشت شده شركت سولیدر را مشخص می كرده است.
الاخبار اضافه كرد: اداره كل امنیت عمومی لبنان ابتدا تلاش كرد جلوی درز اطلاعات در خصوص این عملیات داعش را بگیرد زیرا نگران بود كارمند داعشی سولیدر سراسیمه شده و مرتكب عملیاتی تروریستی انتحاری شود اما اكنون كه پرونده مراحل قضائی را طی می كند اجازه انتشار اطلاعاتی در باره آن را داده است.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان كرد:ژنرال« عباس ابراهیم» مدیركل امنیت عمومی لبنان در دیدار با سعد حریری او را در جریان این عملیات پیش دستانه قرار داده است.
الاخبار به نقل از « نهاد المشنوق» وزیر كشور لبنان هم تاكید كرد كه « نیروهای امنیت عمومی یك عملیات تروریستی را ناكام ساختند».
خاورم*1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی