۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82423324
T T
۰ نفر
هنرمندان اردبيلي برگزيده ششمين جشنواره ملي عكس ايران شناسي شدند

اردبيل - ايرنا - هنرمندان اردبيلي موفق به كسب مقام برگزيده ششمين دوره جشنواره ملي عكس ايران شناسي شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي حوزه هنري اردبيل ، آيين گشايش اين دوره از جشنواره با حضور معاونان بنياد ايران شناسي ، هيات داوران جشنواره ، صاحبان آثار برگزيده ، پژوهشگران ايرانشناس و علاقمندان به هنر عكاسي برگزار شد.
در اين دوره از جشنواره پنج هزار و 61 عكس از 734 عكاس به دبيرخانه جشنواره رسيده بود كه سه هزار و 290 قطعه عكس مربوط به بخش حرفه ‌اي و يك هزار و 771 عكس مربوط به بخش غيرحرفه ‌اي بود كه آثار چهار عكاس اردبيلي سارا بيگ ‌محمدي ، احمد زعفري هشجين ، مهدي ويسانيان و عبدالرحمن مجرد منتخب حضور در نمايشگاه اعلام شد.
در نهايت آثار احمد زعفري هشجين و سارا بيگ محمدي موفق به كسب مقام برگزيده ششمين دوره جشنواره ملي عكس ايران شناسي شد.
ششمين جشنواره عكس ايران‌ شناسي با عنوان 'جلوه ‌هاي فرهنگ و هنر ايراني' با هدف آشنايي ايرانيان و مردم ديگر كشورها با فرهنگ و هنر و تمدن ريشه دار ايران ، ايجاد زمينه مشاركت عامه مردم در ثبت تصويري سرزمين ايران ، تامين و توليد منابع تصويري تحقيقات ايران‌ شناسي و نيازهاي تصويري در زمينه ‌هاي فرهنگ ، جغرافيا ، اقليم ، اماكن و آثار ايران ، معرفي جلوه هاي فرهنگي و هنري ايران و سير تحول آن در گذشته و دوره معاصر در تهران برگزار شد.
آثار اين جشنواره در دو بخش حرفه‌ اي و غير حرفه ‌اي شامل عكاسي با دوربين عكسبرداري و عكاسي با دوربين تلفن همراه و در محورهاي موضوعي مشاغل ايراني (مشاغل رو به زوال ، مشاغل سنتي پويا ، ابزارها و روش‌ هاي كار در مشاغل ياد شده ، سبك زندگي ايراني (خوراك ، پوشاك ، آيين ‌ها ، بازي ‌ها و ورزش‌هاي سنتي) و جلوه هاي زندگي شهري و روستايي (در عرصه ‌هاي عمومي و خانوادگي) بود.
همچنين جلوه ‌هاي هنر ايراني در عرصه ‌هاي مختلف به ويژه زمينه ‌هاي خاص رايج در ايران و يادآور هويت فرهنگي و هنري ايران ، جهان ايراني (شامل يادگارهاي ايراني در جهان و موجود در كشورهاي ديگر و ايران از نگاه جهانيان) از ديگر محورهاي موضوعي اين جشنواره بود.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده:عارف شيرزاد
6018/ 1257