۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۳
کد خبر: 82423589
T T
۰ نفر
ورزشكاران شيراز براي زندانيان جرايم غيرعمد جشن گلريزان برگزار كردند

شيراز- ايرنا- سومين جشن گلريزان آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد امسال در آكادمي ورزش هاي زورخانه اي فارس برگزار و يك هزار ورزشكار زورخانه اي در اين زمينه مشاركت كردند.

به گزارش دريافتي پنجشنبه ايرنا از اداره كل زندان هاي فارس، رئيس هيات مديره ستاد ديه استان فارس در حاشيه اين آيين گفت: معمولا جشن هاي گلريزان آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد را در ايام ماه مبارك رمضان برگزار مي شود اما با توجه به نزديك بودن به عيد نوروز، آيين ديگري را با هدف جمع آوري كمك به اين گروه از زندانيان در دهه فجر برگزار كرديم.
سيد حشمت الله حيات الغيب افزود: اين مراسم با عنوان جشن گلريزان عيدانه برگزار شد و باني اين مراسم هيات ورزش هاي زورخانه اي بود و بيشتر خيرين مشاركت كننده در اين آيين از ورزشكاران عضو اين هيات هستند.
مديركل زندان هاي فارس در ادامه تعداد كل زنيدانيان جرايم غير عمد استان را يك هزار نفر عنوان كرد و افزود: امسال 385 زنداني غيرعمد با كمك حدود 154 ميليارد و 105 ميليون و 277 هزار و 892 ريالي خيرين و ستاد ديه استان آزاد شده اند.
حيات الغيب گفت: اصل بدهي اين افراد 451 ميليارد و 105 ميليون و 277 هزار و 892 هزار ريال بوده كه حدود 30ميليارد ريال توسط كميته صلح و سازش تخفيف گرفته شده است.
وي با بيان اينكه بحث آزادسازي زندانيان از طريق ستاد ديه شامل جرائمي مانند مهريه، نفقه و تصادف است ، ادامه داد : كمك به آزادي يك زنداني، كمك به 2 خانواده است و در واقع با آزادشدن هر زنداني هم خانواده وي و هم خانواده شاكي از بلاتكليفي نجات پيدا مي كنند.
مديركل زندان هاي استان فارس گفت: ستاد ديه به ابتكار شهيد والامقام اسدالله لاجوردي بنيانگذاري شده است و در فارس اين ستاد از ابتداي تشكيل تاكنون زمينه آزادسازي هفت هزار و 35 زنداني را فراهم كرده است.
1876/ 2027
دريافت كننده:‌ غلامرضا مالك زاده ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي