۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82428449
T T
۰ نفر
امكان صدور مجوز ساخت مسكن در  اراضي تخت سفلي بيجار و صالح آباد سقز فراهم شد

سنندج- ايرنا- مدير املاك و حقوقي اداره كل راه و شهرسازي كردستان گفت: امكان نقل و انتقال اسناد مالكيت و صدور مجوز ساخت مسكن در اراضي تخت سفلي بيجار و صالح آباد سقز فراهم شد.

فرشاد سرحدي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: مالكان اين اراضي سال ها بود كه با وجود داشتن سند براي صدور جواز ساخت، نقل و انتقال دچار مشكل و بلاتكليفي شده بودند كه پيگيري هاي بعمل آمده باعث شد فرصتي مناسب براي رفع مشكلات مالكان اين اراضي فراهم شود.
به گفته وي، از هم اكنون افرادي كه داراي سند مالكيت دفترچه اي در محدوده اراضي ملي پلاك هاي مذكور و درمحدوده قانوني شهر هستند مي توانند در صورت مطابقت با دستورالعمل صادره، پرداخت قيمت منطقه اي با اعمال ضرايب بالاسري و تاييد نقشه تفكيكي توسط شهرداري يا كميسيون ماده پنج نسبت به تكميل پرونده و طي مراحل قانوني تنفيذ سند اقدام كنند.
مدير املاك و حقوقي اداره كل راه و شهرسازي كردستان ادامه داد: پس از طي مراحل قانوني نقل و انتقال، صدور جواز ساخت از سوي شهرداري بلامانع مي شود و متقاضيان براي تعيين تكليف اراضي خود تا 28 اسفند سال جاري مي توانند از اين فرصت بدست آمده استفاده و تكميل پرونده كنند.
به گفته سرحدي بيش از چهار هزار و 500 پلاك در اراضي ملي تخت سفلي بيجار و صالح آباد سقز داراي پلاك ثبتي بنام اشخاص هستند كه در قالب تعاوني هاي كارمندان، فرهنگيان، بسيجيان و روستاييان صاحب زمين قرار گرفته و يا بصورت آزاد اين اراضي را خريداري كرده اند.
مساحت زمين هاي ملي محدوده و حريم شهرهاي كردستان كه توسط راه و شهرسازي حفاظت مي شود 40 هزار هكتار با ارزش تقريبي 100 هزار ميليارد ريال بوده و تا كنون براي بيش از 12 هزار آن سند ثبتي صادر شده است.
در راستاي تحقق دستور العمل ها و ابلاغيه هاي سازمان ملي زمين و مسكن، اداره كل راه و شهرسازي كردستان اقدامات متنوعي را انجام داده و كارهاي زيادي در دستور كار دارد و با تلاش هاي مضاعف حوزه املاك و حقوقي در راستاي رسيدن به اهداف تعيين شده رتبه اين اداره كل در سال گذشته با 19 رتبه ارتقا از رده 27 كشور در سال 93 به رتبه هشتم كشوري در سال 94 رسيده است.
استان كردستان با وسعتي معادل 28 هزار و 817 كيلومتر مربع در غرب ايران و 227 كيلومتر با كشور عراق مرز دارد.
اين استان در مجموع يك ميليون و 493 هزار و 645 نفر جمعيت دارد كه در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساكن هستند.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسين زاده/** انتشار دهنده: اميد بهمني
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg