۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82429063
T T
۰ نفر
تنها بيمارستان تايباد جوابگوي نيازهاي بيماران در اين شهرستان نيست

مشهد-ايرنا-مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان تايباد گفت: تنها بيمارستان تايباد بيش از 40 سال قدمت دارد و با توجه به مراجعه برخي از بيماران شهرستان هاي باخرز، خواف و تربت جام، اين مركز درماني جوابگوي نيازهاي مراجعان نيست.

دكتر سيد محمد موسوي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:بيمارستان خاتم الانبياء شهرستان تايباد 110تخت مصوب دارد ولي در حال حاضر اين بيمارستان با 138تختخواب فعاليت مي كند.
وي اظهار كرد:برخي از تخت هاي بيمارستاني و فضاي موجود در اين بيمارستان فرسوده و قديمي است، بنابراين بايد در زمينه درمان در اين شهر كار بزرگ و اساسي صورت گيرد.
وي با بيان اينكه با اجراي طرح تحول نظام سلامت اقدامات خوبي در حوزه بهداشت و درمان شهرستان صورت گرفته افزود:با اجراي بسته خدمتي نوسازي و بازسازي سخت افزاري بيمارستان ها و مراكز درماني موسوم به هتلينگ، بيمارستان هاي فرسوده و مستهلك جاني تازه يافته اند و چرخه خدمات در اين بيمارستان ها بويژه در مناطق مرزي و محروم و دور افتاده وارد مرحله جديدي شده است.
مديرشبكه بهداشت و درمان شهرستان تايباد از موافقت اوليه وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشكي براي ساخت بيمارستان 160تختخوابي در اين شهرستان مرزي خبر داد و گفت: براي ساخت اين بيمارستان زميني به مساحت 10هكتار نياز است كه در اين زمينه همكاري اداراتي همچون شهرداري، شوراي شهر، منابع طبيعي و حمايت هاي خيران را نياز است.
وي افزود: در حال حاضر هر تخت بيمارستاني حداقل پنج ميليارد ريال و حداكثر 10ميليارد ريال هزينه دارد كه با اين رقم در حدود 16هزار ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي براي ساخت اين بيمارستان نياز است.
موسوي با بيان اينكه رضايتمندي بيماران يكي از مهمترين برنامه هاي پيش روي وزارت بهداشت در سطح كشور مي باشد، افزود: بيماران و همراهان، مراجعان اصلي و نهايي بيمارستان ها هستند.
وي از پيشرفت 75درصدي درمانگاه تخصصي بيمارستان خاتم الانبياء شهرستان تايباد خبر داد و گفت:اين مركز درماني با زير بناي 750متري در حال ساخت است و براي بهره برداري نهايي آن از محل اعتبارات برنامه هاي طرح تحول نظام سلامت 15ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.
هم اكنون 25 پزشك متخصص در اين شهرستان فعاليت دارند كه با توجه به مراجعات از شهرستان هاي باخرز، خواف، تربت جام و در برخي از مواقع از شهر هرات در كشور افغانستان برخي از تخصص ها همچون زنان و زايمان، جراحي عمومي، چشم و قلب و عروق با كمبود مواجه است.
شهرستان تايباد متشكل از دو بخش مركزي و ميان ولايت با 35 روستا در فاصله 225 كيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
6012/7494 خبرنگار: علي اصلاحي نصرآبادي**‌انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني