۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۳۹
کد خبر: 82434584
T T
۰ نفر

كولاك مسیر بجنورد- آشخانه را بست

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۳۹
کد خبر: 82434584
كولاك مسیر بجنورد- آشخانه را بست

بجنورد- ایرنا- رییس پلیس راه خراسان شمالی گفت: مسیر بجنورد- آشخانه به علت كولاك و كاهش میزان دید از صبح امروز شنبه بسته شده است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: هم اكنون به علت لغزندگی و بارندگی ها، تردد در بیشتر مسیر های استان تنها با زنجیر چرخ میسر است.
وی گفت: كولاك و باد شدید، برف ها را به سطح جاده می آورد و از این رو با وجود شن و نمك پاشی در سطح جاده، تردد رانندگان با مشكل روبه رو شده است.
رییس پلیس راه خراسان شمالی تصریح كرد: تردد در گردنه ها و بیشتر مسیرهای استان بویژه مسیرهای بجنورد- اسفراین، بجنورد- راز و چمن بید به گرمه تردد تنها با زنجیر چرخ امكان پذیر است.
وی تاكید كرد: با وجود تلاش عوامل راهداری و انجام شن و نمك پاشی، وضعیت و شرایط آب و هوایی به گونه ای است كه بسته شدن گردنه های دیگر و یا الزام به استفاده از زنجیر چرخ در سایر مسیر ها طی ساعت های دیگر محتمل است.
وی خاطرنشان كرد: اكنون كولاك و بارندگی از بیشتر محورهای استان گزارش شده است و از این رو از رانندگان درخواست می شود از سفرهای غیر ضرور اجتناب كنند و در صورت اقدام به انجام سفر، از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل كنند.
رییس پلیس راه خراسان شمالی افزود: رانندگان حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و به هنگام رانندگی رعایت مقررات و قوانین را به جد مد نظر داشته باشند.
بارش برف و لغزندگی جاده ها همچنین موجب تعطیلی بیشتر مدارس استان خراسان شمالی در صبح امروز شده است.
استان خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی كشور به مشهد مقدس واقع شده است و بیش از پنج هزار كیلومتر راه اصلی و فرعی با 22 گردنه دارد كه اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد- جنگل گلستان از گردنه های برف گیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.
7185 / 6042 خبرنگار: كبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
۰ نفر