۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۲۴
کد خبر: 82437040
T T
۰ نفر
بنیاد قلم چی بیش از 2 هزار نسخه كتاب كمك آموزشی به كتابخانه های عمومی استان اردبیل اهدا كرد

اردبیل - ایرنا - مدیركل كتابخانه های عمومی استان اردبیل از اهدای 2 هزار و 700 نسخه كتاب كمك آموزشی توسط بنیاد علمی - آموزشی قلم چی به كتابخانه های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، رباب عزیزخانی روز یكشنبه در مراسم اهدای این كتب با اشاره به مشاركت بنیاد قلم چی در تجهیز 6 باب و تكمیل هفت باب كتابخانه عمومی در استان آن را نمونه بارز فعالیت نیكوكارانه یك نهاد در حوزه فرهنگ دانست.
وی گفت: با مشاركتی كه از طرف بنیاد علمی آموزشی قلم چی صورت گرفت بسیاری از كتابخانه های عمومی نیمه تمام در روستاها تكمیل شده و به بهره برداری رسیده اند.
عزیزخانی ، كتاب های كمك آموزشی قلم چی را مورد نیاز بسیاری از نوجوانان دانست و افزود: این كتابها بویژه در نقاط محروم و روستایی كمك موثری در تقویت وضعیت تحصیلی دانش آموزان خواهد بود.
وظیفه ، نماینده بنیاد علمی آموزشی قلم چی نیز در این جلسه گفت: بیشترین سهم از محل كمك های اهدایی قلم چی برای تكمیل و تجهیز كتابخانه های عمومی در سال 95 به استان اردبیل تعلق گرفته است.
مسوول دفتر نمایندگی بنیاد علمی آموزشی قلم چی در استان اردبیل هم با اعلام آمادگی این دفتر برای اهدای كتاب كمك آموزشی به موسسات و نهادهای فرهنگی و علمی گفت: موفقیت علمی و تحصیلی دانش آموزان هدف مسوولان بنیاد است.
مداح ، كتاب های كمك آموزشی اهدایی در این نشست به كتابخانه های عمومی استان اردبیل را 2 هزار و 700 نسخه در قالب یك هزار و 190 عنوان ذكر كرد و افزود: این كمك ها برای تقویت تحصیلی دانش آموزان عضو كتابخانه های عمومی ادامه خواهد داشت.
سرانه مطالعه كتاب در كشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل روزانه حدود 59 دقیقه در روز است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016