۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82437537
T T
۰ نفر
شبكه‌گذاری فیبر نوری برای 2 هزار مشترك كهگیلویه و بویراحمد انجام شد

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شركت مخابرات كهگیلویه و بویراحمد گفت كه شبكه‌گذاری فیبر نوری برای 2 هزار مشترك در این استان باهدف اتصال منازل به فیبر نوری و اینترنت پرسرعت در سال جاری ایجاد شده است.

عبدالحسین افتخاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینكه شهرهای مركز استان در اولویت این طرح قرار دارند، اظهار داشت كه این میزان شبكه فیبر نوری ویژه اتصال منازل در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت اجرا شده است.
وی تصریح كرد كه در راستای توسعه شاخص‌های ارتباطی اتصال شبكه فیبری نوری به منازل و فراهم كردن بهره‌مندی مشتركان از خدمات نوین و سریع یكی از اولویت‌های شركت مخابرات است.
مدیر شبكه شركت مخابرات كهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اهمیت اجرای طرح اتصال منازل به شبكه فیبر نوری گفت: این طرح در افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت نقش مؤثری دارد.
سعادت صالح پور بیان كرد كه كار شبكه‌گذاری برای 2 هزار مشترك به‌عنوان تعهد امسال این شركت در مهرماه سال جاری آغاز شد و اینك كار شبكه‌گذاری آن انجام‌گرفته و اتصال آن نیازمند تأمین تجهیزات فنی شامل olt و softswich است.
به گفته مدیرعامل شركت مخابرات كهگیلویه و بویراحمد این استان دارای 13 هزار و 500 مشترك ADSL ازجمله ارتباط پرسرعت و بهره‌مند از امكانات ویدئویی، صوتی و تصویری است.
افتخاری تصریح كرد كه وجود 309 سایت تلفن همراه،78 سایت 4G(نسل چهارم تلفن همراه) و 88 سایت 3G(نسل سوم تلفن همراه اول) از ظرفیت‌های ارتباطی این شركت است.
وی تعداد مشتركان تلفن همراه كهگیلویه و بویراحمد را 670 هزار تلفن اعلام كرد و گفت: 95 درصد از جمعیت استان زیرپوشش ارتباطی شركت مخابرات قرار دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110