۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۵۹
کد خبر: 82439530
T T
۰ نفر
متكديان و كودكان كاردر يزد تا پايان سال ساماندهي مي‌ شوند

يزد - ايرنا - معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: جمع‌آوري متكديان به طور جدي در دستور كار دولت قرار گرفته و بر اين اساس تا پايان امسال اين افراد در استان يزد ساماندهي مي شوند.

به گزارش روز سه شنبه دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، محمد علي طالبي در نشست هم‌انديشي ستاد ساماندهي كودكان كار و متكدي‌گران يزد افزود: با توجه به قرارگيري در آستانۀ نوروز و تأكيد وزارت كشور بر ساماندهي تكدي‌گران به ‌ويژه در شهرهاي مهمان‌پذير، برنامه‌ريزي كوتاه‌مدت و بلندمدت ساماندهي را در دستوركار قرار داده‌ايم.
وي گفت : در استان يزد آنگونه كه بايد به ساماندهي متكديان پرداخته نشده و نتيجۀ آن هم افزايش متكديان بوده است كه چهرۀ شهر را تحت تأثير قرار داده و مشكلات اجتماعي را دامن زده است.
رئيس ستاد ساماندهي كودكان كار و متكدي‌گران استان يزد گفت: راهكارهايي براي تأمين زيرساخت‌ها و مكاني براي ساماندهي كودكان انديشيده شد كه متاسفانه شاهد بي‌توجهي دستگاه‌هاي مسئول در اين زمينه بوده‌ايم.
طالبي با تأكيد بر اينكه فرهنگ و شرايط اجتماعي استان نبايد تحت تاثير تكدي‌گري قرار گيرد، بيان كرد: دستگاه‌هايي مانند شهرداري، نيروي قضايي و انتظامي، اداره بهزيستي و اداره اتباع و مهاجران خارجي با محوريت فرمانداري يزد ساماندهي متكديان تا پايان سال را پيگيري خواهند كرد.
وي گفت: لازم است ضمن جمع‌آوري متكديان از سطح استان، محلي موقت و در عين حال دائمي توسط شهرداري براي نگهداري آنان ايجاد شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد افزود: بايد شرايطي پديد آورد كه متكديان در هيچ نقطه‌اي از شهر براي تكدي‌گري و دستفروشي احساس امنيت و آرامش نكنند.
طالبي همچنين بر فعال كردن تشكل هاي اجتماعي براي ساماندهي متكديان، كودكان خياباني و اتباع اشاره كرد.
در اين جلسه اعضا گزارشي از وضعيت متكديان و كودكان كار استان بيان و پيرامون راهكارهاي چگونگي ساماندهي آنان هم‌انديشي كردند.
7536/5054 دريافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدي *
irnayazdd@