۴ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۱۲
کد خبر: 82441213
T T
۰ نفر
برای اولین بار در تاریخ پلیس اسكاتلندیارد یك زن به ریاست آن انتخاب شد

لندن - ایرنا - خانم «كرسیدا دیك» 56 ساله، روز چهارشنبه به عنوان اولین رئیس زن پلیس متروپلیتن لندن (كمیسر اسكاتلندیارد) معرفی و جایگزین 'برنارد هوگان-هو' شد.

به گزارش ایرنا، این برای اولین بار در تاریخ 188 ساله اسكاتلندیارد است كه یك زن به ریاست آن برگزیده می شود.
وی در بیانیه ای به دنبال شروع كارش در مقام رئیس پلیس لندن گفت: این كار وظیفه ای بزرگ و فرصتی عالی است. من مشتاقانه به مردم لندن خدمت و از جان آنها حفاظت خواهم كرد.
خانم 'كرسیدا دیك' در دسامبر سال 2014 میلادی پس از 31 سال خدمت در پلیس لندن، در یك پست امنیتی در وزارت خارجه انگلیس مشغول كار بوده است.
خانم «امبر راد» وزیر كشور انگلیس ضمن ابراز خرسندی از تحقق این انتصاب بیان داشت كه خانم دیك رهبری فوق العاده است كه با تنوع اقلیت های ساكن در لندن آشنایی كامل دارد.
وی افزود: او اكنون در حالی به یكی از مشاغل پرطرفدار دست یافته كه تهدیدات امنیتی در اوج به سر می برد.
صادق خان شهردار لندن نیز بیان داشت كه خانم دیك بهترین گزینه برای پیشبرد اهداف متروپلیتین پلیس است.
وی افزود: او دارای سابقه كاری درخشانی است كه سبب خواهد شد تا در این سمت بدرخشد.
هر چند انتصاب خانم 'كرسیدا دیك ' از سوی خانواده 'ژان چارلز دو مندس' كه در جریان عملیات پلیس لندن در سال 2005 میلادی به اشتباه توسط پلیس كشته شد، مورد انتقاد قرار گرفته است.
'دو مندس' 27 ساله، تبعه برزیل، در 22 جولای2005 میلادی پس از خروج از منزل توسط پلیس لندن با این تصور كه فردی تروریست است، تحت تعقیب قرار گرفت و پس از رسیدن به ایستگاه مترو، پلیس با شلیك هشت گلوله وی را از پای درآورد.
به دنبال بررسی های صورت گرفته، اگرچه پلیس اسكاتلندیارد به نقض قوانین مربوط به حفظ ایمنی افراد متهم شد، اما اشكالی به لحاظ شخصی متوجه 'كرسیدا دیك' كه آن زمان فرمانده عملیات بود، نشد.
پلیس متروپلیتن لندن، مهرماه گذشته تائید كرد كه «برنارد هوگان هو» رئیس پلیس این كلانشهر و از فرماندهان ارشد پلیس انگلیس ، پس از پنج سال از مقام خود كناره گیری می كند.
هوگان-هو 12 در سپتامبر سال 2011 پس از اغتشاشات خیابانی لندن به ریاست پلیس متروپلیتن منصوب شد و در طول زمان خدمتش تامین امنیت بازی های المپیك 2012 لندن را برعهده داشت.
به نوشته منابع انگلیسی، میزان جرایم در لندن نیز در زمان ریاست وی 18 درصد كاهش یافته است.
هوگان هو در بیانیه ای كه در خصوص استعفای خود منتشر كرد نوشت: زمانی كه به این سمت منصوب شدم مصمم بودم تا با جرائم بجنگم و بهترین خدمات را ارائه دهم. برای من یك افتخار بود كه به عنوان رئیس پلیس متروپلیتن خدمت كنم و از زمانی كه برای این كار اختصاص دادم، لذت بردم.
هوگان هو پیشتر در یادداشتی كه در ساندی میل منتشر شد گفته بود: آنقدر احتمال حملات تروریستی در این شهر زیاد است كه با وجود تمام تلاش های پلیس و نیروهای امنیتی، نمی تواند قول دهد هیچ حمله تروریستی به وقوع نخواهد پیوست.
كمیسر پلیس متروپلیتن هشدار داد: هرچند مسئولیت من جلوگیری از وقوع هرگونه حمله تروریستی است اما نمی توانم قول دهم كه حمله تروریستی به وقوع نخواهد پیوست.
اروپام**5**ن**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی