۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۴
کد خبر: 82445157
T T
۰ نفر
جابجايي روزانه 3 ميليون و 800 هزار نفر با مترو تهران

تهران- ايرنا- مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه گفت: در حال حاضر روزانه 3 ميليون و 800 هزار نفر توسط ناوگان مترو در خطوط 5 گانه مترو تهران جابجا مي شوند.

محمد احمدي بافنده عصر يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در صورت تامين واگن هاي مورد نياز هر خط از مترو تهران مي تواند روزانه يك ميليون نفر را جابجا كند.
وي بيان كرد: اگر اين مهم محقق شود ميزان سفرهاي شهروندان با مترو تهران روزانه به 5 ميليون سفر مي رسد.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه در ادامه به تشريح وضعيت جابجايي مسافران در خطوط 5 گانه مترو تهران و حومه اشاره كرد و گفت: خط يك مترو تهران گستره مناسبي دارد و تعداد ناوگان آن هم در حد مطلوبي است.
وي خاطرنشان كرد: خط يك مترو كه شمال و جنوب پايتخت را به هم متصل كرده پرمسافر ترين خط مترو تهران است و اين خط اكنون در مرز جابجايي يك ميليون سفر در روز هست اما در خط 2 به خاطر طول كمتر آن اين ظرفيت ايجادنشده است.
بافنده با بيان اينكه بايد خط 2 مترو تهران از سمت شرق گسترش پيدا كند گفت: با گسترش اين خط به سمت دماوند شايد بتوانيم به ظرفيت 900 هزار سفر در روز برسيم.
وي به خط 3 مترو تهران به عنوان طولاني‌ترين خط مترو تهران اشاره كرد و گفت: اكنون مهمترين مشكل ما در خط سه ميزان كم قطارهاي فعال در آن است اين خط با تقويت ناوگان و رساندن فاصله گذر قطارها به 3 تا 5 دقيقه مي‌تواند در روز بيش از يك ميليون سفر را انجام دهد.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران تصريح كرد: افزايش 33 درصدي تعداد قطارهاي فعال اين خط در بهمن ماه سبب شد تا ما از روزانه 200 هزار سفر به 350 هزار سفر برسيم كه البته هنوز تا شرايط مد نظر فاصله داريم.
وي خط 4 مترو تهران را يكي از خطوط مهم مترو دانست و گفت: اين خط با گذر از محل‌هاي پرترددي چون آزادي، انقلاب و ميدان شهدا يكي از خطوط استراتژيك ماست كه بايد هم از لحاظ ناوگان و هم از نظر طول خط تقويت شود.
احمدي بافنده تاكيد كرد: خط 4 بايد هم از سمت غرب و هم از شرق گسترش يابد تا بتواند سهم بيشتري را در كاهش ترافيك شهري ايفا كند.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران در ادامه به خط 5 كه يك خط برون شهري است اشاره كرد و گفت: اين خط هم مي‌تواند تا روزي بيش از 500 هزار سفر را انجام دهد.
وي با بيان اينكه پايتخت هر روز با ترافيك سنگين‌تر و آلودگي هواي بيشتري مواجه مي‌شود افزود: تقريبا مي‌توان گفت تنها راهكار مؤثر در كاهش اين موارد استفاده حداكثري از مترو به عنوان حمل و نقل پاك و سريع است.
به گفته مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران مديريت ساعات پرتردد مترو و سوق دادن مردم به سمت ساعات كم ترددتر هم مي‌تواند به افزايش بهره‌وري از مترو تهران كمك كند.
احمدي بافنده يادآور شد: در ساعات ابتدايي صبح و عصر كه زمان رفت و آمد كاركنان است با حجم بالاي مسافر روبرو هستيم اما مي‌توان براي استفاده بيشتر از مترو در زمان‌هاي كم تردد برنامه ريزي كرد.
خبرنگار: سيد جواد آل داود انتشاردهنده: موسي فعاليان
تهرام/7243/7247 / 1539
۰ نفر