۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82445345
T T
۰ نفر
حماس توقف فوری درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان را خواستار شد

بیروت – ایرنا - نمایندگی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در لبنان با صدور بیانیه ای ، درگیری های شدید در اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان را خدمت به منافع دشمن صهیونیستی دانست و توقف فوری آن را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه جنبش حماس آمده است كه این درگیری ها همچنین به پناهجویان فلسطینی و اصل قضیه فلسطین صدمه می زند.
در این بیانیه آمده است كه حماس تماس هائی را با گروه های مختلف فلسطینی و مقامات و طرف های لبنانی برای توقف فوری درگیری ها درعین الحلوه شروع كرده است.
حماس همچنین از عناصر مسلح خواستار خروج از خیابان های اردوگاه عین الحلوه و برقراری آتش بس فوری شده است.
این جنبش با تاكید بر اهمیت رعایت ابتكارعمل فلسطینی و تلاش های مشترك ، تشكیل كمیته عالی امنیتی و نیروی مشترك امنیتی برای حفاظ از امنیت و ثبات در اردوگاه عین الحلوه را خواستار شده است.
حدود نیم میلیون فلسطینی كه توسط دشمن صهیونیستی از كشورشان اخراج و آواره شده اند در 12 اردوگاه در لبنان بسر می برند كه بزرگترین آنها عین الحلوه در شهر صیدا قرار دارد.
درچند روز گذشته درگیری های مسلحانه بین نیروهای جنبش فتح و گروه های تندرو از جمله نیروهای گروه « بلال بدر» در اردوگاه عین الحلوه به طور پراكنده جریان داشته و امروز یكشنبه با استفاده از انواع سلاح مانند مسلسل، نارنجك و آرپی جی و از ساعاتی قبل تشدید شده است.
تاكنون چند تن از دو طرف درگیری زخمی شده و برای درمان به بیمارستان منتقل شده اند.
نیروهای امنیتی و ارتش لبنان در اطراف و ورودی های اردوگاه عین الحلوه مستقر شده وتدابیر امنیتی و نظامی لازم را اتخاذ كرده اند.
خاورم*1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی