۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85225792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: برای برقراری امنیت در اردوگاه «عین‌الحلوه» تلاش می کنیم

تهران-ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای تاکید کرد: از همان روز اول برای توقف درگیری ها در اردوگاه «عین الحلوه» در لبنان تلاش کردیم و اکنون نیز برای تحقق امنیت در این اردوگاه به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از المیادین، حماس در این بیانیه‌ افزود:‌ تمام ادعاهای باطل مبنی بر حمایت های جنبش های حماس، جهاد اسلامی و حزب الله از مجموعه های مسلح در اردوگاه «عین الحلوه» را رد می کنیم.

در این بیانیه آمده که این ادعاها تلاش‌هایی قدیمی و جدید و ناکام برای بدنام کردن ما و همچنین مقاومت فلسطین است.

حماس اضافه کرد که از همان روز اول برای توقف درگیری ها تلاش کردیم و برای تحقق امنیت در این اردوگاه به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

این جنبش افزود:‌ میان ما و گروه های فلسطینی نبردی بر سر تصاحب قدرت و تصمیم‌گیری در داخل فلسطین وجود ندارد.

در پایان این بیانیه آمده که این ادعاها تنها در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و دشمنان مقاومت است که برای برهم زدن وحدت فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند.

منابع خبری روز شنبه از آغاز دوباره درگیری ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان خبر دادند.

تاکنون چند بار گفت‌وگو و میانجیگری بین این گروه‌ها برای حل و فصل اختلافات و پایان دادن به درگیری‌ها انجام شده، اما پس از برقراری آرامشی شکننده، آنها بار دیگر با یکدیگر درگیر شده‌اند.

پنجشنبه شب نیز منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان خبر داده بودند.

این اردوگاه اواسط مردادماه گذشته نیز شاهد درگیری بود که در روزهای نخست آن، هشت کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت و ۶۰ درصد ساکنان این اردوگاه، منازل خود را ترک کرده بودند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور (موقت) لبنان نهم مرداد ماه گفته بود: ما نمی‌پذیریم لبنان به میدان تسویه حساب‌های خارجی تبدیل شود.

وی افزود: ارتش لبنان به وظیفه خود برای کنترل اوضاع در عین الحلوه عمل می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha