جليل بيگ وردي روز سه شنبه در گردهمايي كارشناسان مسئولان و كارشناسان ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات آموزش و پرورش آذربايجان غربي افزود: از اين تعداد 113 مورد اداري، 34 مورد مالي، 24 مورد آموزشي، 9 مورد پرورشي و هشت مورد حقوقي بوده است.
وي اضافه كرد: علاوه بر آن 2 هزار و 812 مورد بازرسي توسط اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي انجام شده كه شامل 2 هزار و 13 مورد بازرسي دوره اي، 194 مورد بازرسي موردي و 605 بازرسي موضوعي است.
وي با اشاره به فعاليت سه سامانه در استان در زمينه جمع آوري شكايات ها و انتقادت و پيشنهادات مردمي در خصوص فعاليت آموزش و پرورش استان اظهار كرد: علاوه بر سامانه داخلي آموزش و پرورش استان، با استفاده از سامانه سامد استانداري نيز واكنش هاي مردمي دريافت مي شود كه از اين طريق يكه زار و 772 فقره انتقاد، تشكر، درخواست ، شكايت، طرح و ايده و گزارش دريافت شده است كه به علت سفر رياست جمهوري يكهزار و 605 مورد از كل موارد درخواست مربوط به سفر رياست جمهوي بوده كه مورد رسيدگي قرار گرفته و پاسخ لازم به درخواست كنندگان ارائه شده است.
رئيس اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: در سامانه رسيدگي به شكايات سازمان بازرسي استان نيز تا پايان بهمن ماه 16 مورد شكايت دريافت و پاسخ لازم ارائه شده است.
وي ادامه داد: در مهرماه امسال طبق ارزيابي هاي كشوري وزارتخانه در بخش نظارت و بازرسي، در محور عمومي و در بخش پاسخگويي به شكايات رتبه عالي و در بخش ارزيابي عملكرد رتبه خوب را كسب كرديم.
فريدون سيد مصطفوي مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي نيز در اين گردهمايي گفت: مديران مناطق بايد نسبت به رفع بسياري از كاستي ها اقدام كنند چرا كه وظيفه مديران برداشتن بار مشكلات از دوش مسئولان استاني است.
وي افزود: اين نهاد امسال رتبه دوم استان را در كسب شاخص هاي مختلف در بين ساير دستگاههاي اداري كسب كرد كه نشان از تلاش و كوشش همكاران بوده است.
وي اضافه كرد: تمامي كمبودها و مشكلات را بايد مديران مناطق رصد كرده و به مركز استان اعلام كنند و روشنگري و كمك به اين نهاد با ياري و تعامل مديران و بازرسان حاصل مي شود.
گردهمايي كارشناس مسوولان و كارشناسان ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات آموزش و پرورش آذربايجان غربي به مدت 2 روز در باشگاه فرهنگيان اروميه برگزار مي شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني
دريافت 188 مورد شكايت مردمي از عملكرد آموزش و پرورش آذربايجان غربي/ 32 مورد به جا بود
۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۷
کد خبر:
82448138
اروميه - ايرنا - رئيس اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: 188 مورد شكايت مردمي از عملكرد اين اداره كل در سال جاري دريافت شده كه طبق بررسي ها از اين تعداد تنها 32 مورد به جا بوده است.