۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۷
کد خبر: 82448138
T T
۰ نفر
دريافت 188 مورد شكايت مردمي از عملكرد آموزش و پرورش آذربايجان غربي/ 32 مورد به جا بود

اروميه - ايرنا - رئيس اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: 188 مورد شكايت مردمي از عملكرد اين اداره كل در سال جاري دريافت شده كه طبق بررسي ها از اين تعداد تنها 32 مورد به جا بوده است.

جليل بيگ وردي روز سه شنبه در گردهمايي كارشناسان مسئولان و كارشناسان ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات آموزش و پرورش آذربايجان غربي افزود: از اين تعداد 113 مورد اداري، 34 مورد مالي، 24 مورد آموزشي، 9 مورد پرورشي و هشت مورد حقوقي بوده است.
وي اضافه كرد: علاوه بر آن 2 هزار و 812 مورد بازرسي توسط اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي انجام شده كه شامل 2 هزار و 13 مورد بازرسي دوره اي، 194 مورد بازرسي موردي و 605 بازرسي موضوعي است.
وي با اشاره به فعاليت سه سامانه در استان در زمينه جمع آوري شكايات ها و انتقادت و پيشنهادات مردمي در خصوص فعاليت آموزش و پرورش استان اظهار كرد: علاوه بر سامانه داخلي آموزش و پرورش استان، با استفاده از سامانه سامد استانداري نيز واكنش هاي مردمي دريافت مي شود كه از اين طريق يكه زار و 772 فقره انتقاد، تشكر، درخواست ، شكايت، طرح و ايده و گزارش دريافت شده است كه به علت سفر رياست جمهوري يكهزار و 605 مورد از كل موارد درخواست مربوط به سفر رياست جمهوي بوده كه مورد رسيدگي قرار گرفته و پاسخ لازم به درخواست كنندگان ارائه شده است.
رئيس اداره ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: در سامانه رسيدگي به شكايات سازمان بازرسي استان نيز تا پايان بهمن ماه 16 مورد شكايت دريافت و پاسخ لازم ارائه شده است.
وي ادامه داد: در مهرماه امسال طبق ارزيابي هاي كشوري وزارتخانه در بخش نظارت و بازرسي، در محور عمومي و در بخش پاسخگويي به شكايات رتبه عالي و در بخش ارزيابي عملكرد رتبه خوب را كسب كرديم.
فريدون سيد مصطفوي مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي نيز در اين گردهمايي گفت: مديران مناطق بايد نسبت به رفع بسياري از كاستي ها اقدام كنند چرا كه وظيفه مديران برداشتن بار مشكلات از دوش مسئولان استاني است.
وي افزود: اين نهاد امسال رتبه دوم استان را در كسب شاخص هاي مختلف در بين ساير دستگاههاي اداري كسب كرد كه نشان از تلاش و كوشش همكاران بوده است.
وي اضافه كرد: تمامي كمبودها و مشكلات را بايد مديران مناطق رصد كرده و به مركز استان اعلام كنند و روشنگري و كمك به اين نهاد با ياري و تعامل مديران و بازرسان حاصل مي شود.
گردهمايي كارشناس مسوولان و كارشناسان ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات آموزش و پرورش آذربايجان غربي به مدت 2 روز در باشگاه فرهنگيان اروميه برگزار مي شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني