۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82448930
T T
۰ نفر

تشییع پیكرهای 10 شهید گمنام و جاوید الاثر در تبریز

۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82448930
تشییع پیكرهای 10 شهید گمنام و جاوید الاثر در تبریز

تبریز- ایرنا - پیكرهای 9 شهید گمنام و یك شهید جاوید الاثر در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر دوش مردم شهیدپرور تبریز تشییع شد.

به گزارش ایرنا، پیكرهای مطهر این شهدای دفاع مقدس امروز چهارشنبه پس از تشییع توسط مردم ولایتمدار تبریز و اقامه نماز به امامت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به محل های تعیین شده در نقاط مختلف استان جهت خاكسپاری انتقال یافت.
پیكر مطهر یك شهید گمنام در مركز آموزش ولیعصر(عج) ناجا، یك شهید گمنام در منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب كشور، 2 شهید گمنام در شهر تركمن‌چای میانه، 2 شهید گمنام در شهر خسروشاه، 2 شهید گمنام در شهر گوگان و یك شهید گمنام در پادگان آموزشی عجب‌شیر دفن خواهد شد.
پیكر مطهر شهید ایراهیم ندیمی هم به زادگاهش مرند انتقال یافت.
علاوه بر این 10 شهید مطهر، امروز همزمان آئین تشییع و خاكسپاری یكی دیگر از شهدای جاوید الاثر دفاع مقدس (منصور محمدی ) در شهرستان میانه برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در آئین تشییع این شهدا در تبریز با بیان اینكه حضور باشكوه مردم در این آئین ها نشانه وفاداری به اسلام و ارزش های دینی است، خاطرنشان كرد: استكبار جهانی كه تحمل دیدن عزت و استقلال ایران اسلامی را نداشت و چپاول منابع و ذخایر كشورمان را از دست رفته می دید در سال 59 جنگ را به ما تحمیل كرد.
آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به اینكه رزمندگان دفاع مقدس با سرلوحه قرار دادن آرمان شهدای عاشورا و تبعیت از پیشوایان دینی در برابر استكبار جهانی ایستادند، خاطرنشان كرد: در دین مبین اسلام جهاد برای حفظ حقوق مردم و ارزش های دینی واجب شده است.
وی ادامه داد: رزمندگان ما با اتكای به باری تعالی و اراده منبعث از ایمان در برابر متجاوزان مقاومت كرده و در سایه رهنمودهای امام و رهبری، كشور را از لوث دشمنان پاك كردند.
امام جمعه تبریز با اشاره به ناامنی كشورهای منطقه گفت: امنیت كشور ما به بركت خون شهدا و انفاس قدسیه ولایت فقیه حاصل شده است.
وی پیشرفت های علمی و نظامی كشور را هم به بركت خون شهدا دانست و گفت: بازگشت شهدای دفاع مقدس به شهرها، تذكری به خودمان و یادآوری ایثارگری هاست تا در جهت حفظ آرمان های شهدا و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اهتمام بیشتری داشته باشیم.
آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینكه وحدت و انسجام ملت ایران خدشه ناپذیر است، یادآوری كرد: مردم آذربایجان با خلق حماسه 29 بهمن 56 نقش مهمی در شكل گیری انقلاب اسلامی داشتند و علاوه بر حضور موثر در دفاع مقدس در برهه های مختلف انقلاب همچون فتنه 9 دی هوشیاری و بصیرت خود را نشان دادند.
وی بلوف زنی های بیگانگان را در خدشه پذیر كردن عزم و اراده ملت ایران اسلامی بی اثر دانست و گفت: ملت همیشه در صحنه اجازه تجاوز بیگانگان به حریم و كیان اسلامی را نخواهند داد.
جانشین سپاه عاشورا هم در این آئین از تبریز به عنوان شهر شهدا و انقلاب یاد كرد و گفت: مردم آذربایجان با تبعیت از آرمان های امام راحل (ره) نقش مهمی در دفاع از كیان و استقلال كشور داشتند و همچنان گوش به فرمان ولایت هستند.
سرهنگ قادری بر ضرورت اتحاد و یكپارچگی حول محور مقاومت تاكید كرد و گفت: همانطور كه تا امروز در برابر دشنمان ایستاده ایم، آرمان های شهدا را ادامه خواهیم داد.
با خاكسپاری پیكرهای مطهر این 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آذربایجان ‌شرقی، این استان مفتخر به وجود 188 شهید گمنام در 53 نقطه خواهد بود.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3071/6183
۰ نفر