۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82450797
T T
۰ نفر
كرملین گزارش های تماس مقام های آمریكایی با سفیر روسیه را شكار اشباح خواند

مسكو - ایرنا - كاخ كرملین اعلام كرد: گزارش های رسانه های آمریكا در مورد ارتباط مقام های این كشور با سرگئی كیسلیاك سفیر روسیه در واشنگتن در واقع جست وجو برای شكار اشباح است.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسكوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز جمعه گزارش رسانه های آمریكا در مورد تماس نزدیكان دونالد ترامپ رئیس جمهوری این كشور با كیسلیاك را هیاهوی توخالی خواند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از پسكوف نوشت: پس از ارزیابی فراگیر دونالد ترامپ در باره این مساله (مقالات رسانه ها در باره تماس با كیسلیاك) چیز جدیدی برای افزودن به اظهارات رئیس جمهوری آمریكا نداریم.
وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز گزارش رسانه های آمریكایی در مورد تماس مقام های این كشور با سفیر روسیه را شكار اشباح خواند.
سرگئی لاوروف گفت: در باره وضعیت روابط مسكو و واشنگتن پیرامون تماس هایی كه سفیر روسیه در آمریكا داشته است، می توانم بگویم سفیران برای برقراری روابط، تماس و ایجاد گفت وگوها با مقام های رسمی، دولتی و پارلمانی، شخصیت های اجتماعی و نمایندگان سازمان های غیردولتی و مردم نهاد كشورها منصوب می شوند.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز امروز اعلام كرد: اكنون فقط این پرسش مطرح است، رسانه های غربی كه هم اكنون به پائین ترین سطح تنزل كرده اند، آیا بیش از این هم سقوط خواهند كرد؟
وی به گزارش اخیر شبكه سی ان ان اشاره كرد كه در آن آمده بود، جامعه اطلاعاتی آمریكا كیسلیاك را اجیر كننده افراد برای جاسوسی می داند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دهها مقاله مانند ادعاهای مطرح شده در رسانه های آمریكایی و غربی مطرح می شود كه در آن آمده است، دیپلمات های روسی جاسوس هستند و برای اجیر كردن عوامل جاسوسی فعالیت می كنند.
زاخارووا در پایان گفت: در شرایط كنونی نیز شاهد دامن زدن به جنجال تماس كاركنان سفارت روسیه در واشنگتن با آمریكایی ها در رسانه ها هستیم.
برخی رسانه های آمریكایی از جمله شبكه سی.ان.ان و روزنامه نیویورك تایمز در هفته های اخیر بارها در باره تماس مقام های دولت ترامپ با سفیر روسیه گزارش داده اند.
تازه ترین گزارش را روزنامه واشنگتن پست چهارشنبه گذشته در باره دیدار و گفت وگوی جف سشنز وزیر دادگستری آمریكا با كیسلیاك منتشر كرد.
روزنامه آمریكایی نوشت: سشنز در طول رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریكا كه سمت مشاور انتخاباتی ترامپ را به عهده داشت، دو بار با سفیر روسیه در واشنگتن تماس داشته است.
پیشتر مایكل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ پس از افشای مذاكرات با كیسلیاك زمانی كه هنوز دولت باراك اوباما بر سر كار بود، مجبور به استعفا شد.
اروپام*391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا