۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۴۶
کد خبر: 82452432
T T
۰ نفر
دشمنان به دنبال ايجاد غفلت در هويت ملي جوانان هستند

زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان به همجه دشمنان به منظور ايجاد غفلت به خصوص در زمينه توجه به هويت ملي جوانان كشور اشاره كرد و افزود: دشمنان تلاش مي كنند نسل جوان كشور، ريشه هاي فرهنگي و هويت ملي خود را فراموش كنند تا بيشتر تحت تاثير استعمار بيگانگان قرار گيرند.

به گزارش روز يكشنبه پايگاه اطلاع رساني استانداري زنجان آيت الله علي خاتمي در هشتاد و چهارمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان با اشاره به اقدامات دفاعي انجام شده به ويژه در حوزه هاي فرهنگي كشور، اظهار كرد: در مقابل تهاجم و فعاليت هاي دشمنان كه به صورت وسيع‌تر و حريص‌تر انجام مي شود، اقدامات مقابله اي در كشور انجام شده است كه البته اين اقدامات بايد بيش از پيش مورد توجه و اهتمام جدي قرار گيرد.
نماينده ولي فقيه در استان به پنج محور و اولويت ابلاغي از سوي دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي كشور اشاره كرد و گفت: برخي از موضوعات ابلاغ شده اگرچه در سالهاي گذشته به عنوان شعار سال از سوي مقام معظم رهبري مطرح و اقدامات فرهنگي و عملياتي مناسبي در هر حوزه انجام شده است، اما با توجه به اهميت اين موضوعات مي توان در سال‌هاي متوالي در اين زمينه ها كار كرد.
آيت الله خاتمي اظهاركرد: شوراي فرهنگ عمومي استان وظايف اجرايي بر عهده ندارد و مي تواند با سياست‌گذاري ها و برنامه ريزي هاي مناسب در موضوعات ابلاغي، راهكارهاي عملياتي و خط مشي فعاليت را به دستگاه‌هاي اجرايي استان ارائه كند.
امام جمعه زنجان همچنين پرداختن به مقوله آسيب‌هاي اجتماعي در كشور و استان را با اهميت دانست و گفت: به دليل اهميت اين موضوع، مقام معظم رهبري شخصاً وارد ميدان عمل شده اند و طي جلسات مستمر و كارشناسانه با معاونت اجتماعي وزارت كشور و برخي از سران و مسئولين كشوري، موضوع آسيب‌هاي اجتماعي را به صورت جدي مورد رصد و پيگيري قرار داده اند.
وي بر ضرورت تعيين بُرش استاني تهديدات و آسيب‌هاي اجتماعي مطرح شده در كشور تاكيد كرد و گفت: بايد مسائل مختلف متناسب با ويژگي هاي استاني به صورت محورهاي اجرايي و عملياتي تدوين و به دستگاه‌هاي اجرايي پيشنهاد شود تا در برنامه هاي سال آينده در دستور كار قرار گيرد.
آيت الله خاتمي به وظايف ذاتي هر يك از دستگاه‌هاي اجرايي استان در زمينه اولويت‌هاي ابلاغي و محورهاي تعيين شده در استان و كشور اشاره و خاطرنشان كرد: علاوه بر اقداماتي كه هر يك از دستگاه‌ها به عنوان وظايف ذاتي خود انجام مي دهند، بايد اقدامات جديد و موثري پيش‌بيني و ابلاغ شود.
6085
دريافت كننده خبر: رويا رفيعي