۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲
کد خبر: 82452573
T T
۰ نفر
تعداد درختان اروميه بيشتر از جمعيت شهري است

اروميه- ايرنا- مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه گفت: نزديك به يك ميليون اصله درخت و درختچه در سطح شهر اروميه وجود دارد كه اين آمار نشان مي دهد بيش از يك درخت براي هر شهروند در اين شهر 750 هزار نفري وجود دارد.

علي شايگان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سرانه فضاي سبز در سه سال گذشته رشد قابل توجهي داشته و به 10 مترمربع رسيده است.
وي با اشاره به اينكه شهر اروميه بيش از 10 هزار و 500 هكتار مساحت دارد، اضافه كرد: از سال 92 تاكنون 41 پارك محله به مساحت بيش از يك ميليون و 846 هزار مترمربع در سطح شهر احداث شده است.
وي ادامه داد: در چهار سال گذشته نزديك به پنج متر به سرانه فضاي سبز اروميه افزوده شده و اين در حالي است كه از بدو تاسيس شهرداري اروميه تا سال 92 سرانه فضاي سبز اين شهر 6 متر بوده است.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه با اشاره به فرارسيدن روز درختكاري بيان كرد: شهرداري اروميه تمامي توان خود را براي نگهداري اين ميزان فضاي سبز و درخت به كار مي گيرد و در سرما و گرما حافظ آنهاست.
شايگان گفت: اين تعداد درخت و درختچه سطح شهر امسال سمپاشي شده كه اين اقدام در راستاي حفاظت درختان و درختچه ها از بيماري و آفت ها صورت گرفته است.
وي افزود: يكي از مهمترين موارد حفاظت از سرمايه هاي ملي، شناسايي دقيق آفت ها و بيماري هاي گياهان در مناطق شهري و مبارزه اصولي با آنهاست و سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه در اين راستا در طول سال جاري ضمن توسعه فضاي سبز با شناسايي آفت هاي مهم درختان در جهت پيشگيري از عوامل بيماري زا فعاليت كرده است.
وي اضافه كرد: علاوه بر مبارزه زراعي، مكانيكي، فيزيكي و شيميايي استفاده از روش هاي مبارزه بيولوژيك را به صورت پايلوت براي اولين بار در سطح شهر اروميه در مقابله با آفت هاي مهم درختان انجام مي دهيم.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه اظهار كرد: كلينيك گياه پزشكي سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه در مناطق پنجگانه و سازمان ها با هدف كاهش مصرف سموم شيميايي و جلوگيري از تاثيرات سوء آن در محيط زيست شهري همچون سال هاي گذشته در حال ارائه خدمات به شهروندان است.
شايگان با اشاره به اينكه تاكنون يك هزار و 483 نفر به كلينيك گياه پزشكي اروميه مراجعه كرده است، اظهار كرد: توسعه فضاي سبز از شعارهاي مديريت شهري است و براي تحقق اين امر شهرداري اروميه افزايش سرانه فضاي سبز به ميزان يك متر را در دستور كار قرار داده است.
وي اضافه كرد: سرانه فضاي سبز هر شهر نمادي از سرزندگي و نشاط اجتماعي آن شهر است.
وي ادامه داد: مهم ترين اثرات فضاي سبز در شهرها تعديل دما، افزايش رطوبت نسبي، تلطيف هوا و جذب گرد و غبار است و اين شاخصي است كه شهرداري اروميه در چهار سال گذشته به آن دست يافته است.
به گزارش ايرنا شهر اروميه در رديف 10 شهر پرجمعيت كشور قرار دارد و در سال هاي اخير با مشكلات ناشي از آلودگي هاي هوا دست و پنجه نرم كرده است.
8137/3072 ** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي