۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۵۷
کد خبر: 82456740
T T
۰ نفر
آزمون پنجمين دوره المپياد 'طرح دادرس' در پارس آباد برگزار شد

اردبيل - ايرنا- رئيس جمعيت هلال احمر پارس آباد از برگزاري مرحله شهرستاني آزمون پنجمين دوره المپياد طرح دادرس با شركت بيش از 400 دانش آموز در پارس آباد خبر داد.

به گزارش ايرنا، داور طاعتي روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري اين آزمون گفت: طرح دادرس با هدف ياد دادن نكات آموزشي و مهارتي پيرامون امداد و نجات اوليه دانش آموزان و آماده كردن آنان براي روزهاي سخت و بحراني در مدارس منطقه اجرا مي شود.
وي اضافه كرد: اين طرح ملي هر ساله با مشاركت سازمان جوانان هلال احمر با آموزش و پرورش در مدارس اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه عدم شناخت حوادث و راهكارهاي مقابله با عامل آسيب پذير از جمله مشكلات كشورمان است، افزود: كودكان و نوجوانان از جمله آسيب پذيرترين آحاد هستند و نياز به برنامه خاص براي كمك دارند، بر اين اساس جوانان جمعيت هلال احمر برنامه مدوني را در خصوص آموزش مهارت لازم به دانش آموزان در دستور كار قرار داده است.
وي تصريح كرد: در قالب طرح دادرس كه مخفف دانش آموز آماده در روزهاي سخت است، دانش آموزان شركت كننده در فضايي بانشاط به رقابت مي پردازند.
وي با اعلام اينكه اين طرح در 8 محور به دانش آموزان آموزش داده مي شود، گفت: اين آزمون با شركت بيش از400 نفر از دانش آموزان دختر و پسر از شهرستان پارس آباد و بخش هاي اصلاندوز ، اسلام آباد ، تازه كند، در پايه هشتم مقطع متوسطه دوره اول برگزار شده است.
طاعتي با اشاره به وظيفه مدرسان در هر مدرسه افزود: در هر مدرسه با تشكيل تيم حداقل 14 نفره ، آموزش هاي لازم به دانش آموزان داده مي شود.
پارس آباد مغان در 230 كيلومتري شمال اردبيل واقع است.
خبرنگار:اسدالله فولادي**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7121/ 1257