۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۳۹
کد خبر: 82457610
T T
۰ نفر
نرخ كرايه حمل خودرو و مسافر از مسير هاي دريايي به كيش و بالعكس اعلام شد

كيش- ايرنا -مديرعامل شركت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاههاي منطقه آزاد كيش با اعلام نرخ كرايه حمل خودرو و مسافر از مسير هاي دريايي به كيش و بالعكس گفت : از هر خودرو هنگام خروج از كيش مبلغ يك ميليون ريال به عنوان عوارض دريافت مي شود.

به گزارش ايرنا از سازمان منطقه آزاد كيش، سيد اسماعيل موسوي اظهار كرد :نرخ هاي اعلام شده براي كرايه حمل خودرو و مسافر از بنادر لنگه، چارك و آفتاب به كيش و بالعكس در بازه زماني 25 اسفند 95 تا 15 فروردين ماه 96 تعيين شده است .
وي افزود:در مسير بندر لنگه به كيش و بالعكس هزينه حمل توسط لندينگ كرافت براي خودرو بدون راننده و سر نشين 2 ميليون و 180 هزار ريال، سرنشين و راننده 900 هزار ريال و مسافر روي عرشه 810 هزار ريال عنوان شده است و افراد زير دو سال نيز مي توانند به صورت رايگان تردد كنند.
موسوي گفت : هزينه حمل توسط لندينگ كرافت براي خودرو با راننده و بدون سرنشين در مسير چارك به كيش و بالعكس يك ميليون و 650هزار ريال و هزينه هر سرنشين 350 هزار ريال در نظر گرفته شده است و براي افراد زير پنج سال و راننده هزينه اي دريافت نمي شود.
وي گفت : هزينه حمل توسط لندينگ كرافت براي خودرو با راننده و بدون سرنشين در مسير بندر آفتاب به كيش و بالعكس يك ميليون و 550 هزار ريال و هر سرنشين 350 هزار ريال است و از افراد زير پنج سال و راننده نيز هزينه اي دريافت نخواهد شد.
موسوي با تاكيد براينكه در مسيرهاي اعلام شده از هر خودرو هنگام خروج از كيش مبلغ يك ميليون ريال به عنوان عوارض دريافت مي شود افزود : بيمه خودرو و سرنشين ها به صورت رفت و برگشت در مسير بنادر چارك و آفتاب از مبلغ كرايه توسط شناور پرداخت مي شود.
وي گفت :هزينه رفت و برگشت مسافر توسط شناورهاي مسافربري از بندر لنگه به كيش و بالعكس با بليت دو طرفه 900 هزار ريال، بليت يك طرفه لنگه به كيش داخل سالن 570 هزار ريال و كيش به لنگه 400 هزار ريال، بليت يكطرفه روي عرشه لنگه به كيش 520 هزار ريال و كيش به لنگه 360 هزار ريال است.
اين مسئول در بندر و فرودگاه كيش گفت : براي افراد زير 2 سال نيز بليت صادره بدون صندلي و رايگان و براي افراد بالاي 2 سال بليت با صندلي و مبلغ مشخص شده، عنوان شده است.
وي اضافه كرد :در مسير چارك به كيش و بالعكس براي بليت دو طرفه مبلغ 550 هزار ريال، يك طرفه 275 هزار ريال، براي افراد زير 2 سال بليت صادره بدون صندلي و رايگان و براي افراد بالاي 2 سال بليت با صندلي و مبلغ مشخص شده، در نظر گرفته شده است.
موسوي گفت : در مسير بندر آفتاب به كيش و بالعكس نيز براي بليت دو طرفه مبلغ 510 هزار ريال، بليت يك طرفه 255 هزار ريال دريافت مي شود.
وي افزود: براي افراد زير 2 سال نيز بليت صادره بدون صندلي و رايگان و براي افراد بالاي 2سال بليت با صندلي و مبلغ مشخص شده صادر مي شود.
اين مسئول در بندر و فرودگاه كيش گفت :بيمه هر مسافر در مسير بنادر چارك و آفتاب به جزيره كيش و بالعكس از مبلغ كرايه توسط شناور پرداخت مي شود.

*پوشش بيمه اي 50 ميليون ريالي گردشگران نوروزي كيش
مدير عامل شركت عمران، آب و خدمات كيش نيز با بيان اينكه اجراي طرح بيمه گردشگران امسال در دستور كار اين شركت قرار گرفته است گفت :گردشگران نوروزي جزيره كيش براي نخستين بار تا سقف 50 ميليون ريال بيمه مي شوند.
پرهام جانفشان افزود : اين بيمه مسئوليت مدني بي نام بوده و براي پوشش 250 هزار گردشگر در طول تعطيلات نوروزي در نظر گرفته شده است و اين بيمه پرداخت غرامت فوت ، نقص عضو و هزينه هاي پزشكي را تا سقف تعيين شده پوشش خواهد داد.
جزيره كيش با 91.5 مربع مساحت در 18 كيلومتري سرزمين اصلي در آب هاي نيلگون خليج فارس در استان هرمزگان واقع شده است و هر ساله گردشگران زيادي از مسير دريا به اين جزيره سفر مي كنند.
1630*1641/ دريافت كننده : مريم زبان دان - انتشار دهنده : امير برزي