۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82458734
T T
۰ نفر
افتتاح مركز سی تی آنژیوگرافی بیمارستان افشار یزد با حضور وزیر بهداشت

یزد - ایرنا - مركز سی تی آنژیوگرافی بیمارستان افشار یزد عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در محل كلینیك تخصصی و فوق تخصصی كرمی این بیمارستان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا این مركز با زیربنای 200 متر مربع شامل اتاقهای اسكن، كنترل، پزشك، ریكاوری و آنژیوگرافی و رختكن است.
برای راه اندازی این مركز 2میلیارد ریال و برای خرید دستگاه سی تی آنژیوگرافی 70 میلیارد ریال هزینه شده كه 50 درصد آن خیری است.
امكان تصویربرداری دقیق از تمام عروق بدن به وسیله عروق كرونر قلب درحداقل زمان (تنها در چند ثانیه) و با حداقل اشعه امكانپذیر از مزایای این دستگاه است.
با بهره برداری از این مركز،ضرورت انجام آنژیوگرافی تهاجمی وخطرات مربوط به آن مرتفع شده به طوری كه در بسیاری از بیماران با اطلاعات به دست آمده از سی تی آنژیوگرافی دیگر نیازی به آنژیوگرافی نیست.
وضوح وكیفیت تصاویر بدست آمده دستگاه جدید، بسیار بالا بوده و امكان بازسازی سه بعدی شبیه سازی مشابه آنچه به صورت واقعی در بدن وجود دارد میسر می شود.
استفاده از این روش، به ویژه درمورد كودكان و نوجوانان كه سرعت تصویر برداری وكیفیت بالای تصاویر همراه با حداقل میزان اشعه موردنیازاست به عنوان بهترین مدلیته تصویر برداری از قلب و عروق مطرح است.
وزیر بهداشت در این مراسم در سخنان كوتاهی گفت: شغل پرستاری و پزشكی نوعی كار خیر است.
سید حسن قاضی زاده هاشمی اظهار كرد: درست است كه ما بابت هنرمان كسب رزق می كنیم ولی همراه با ان مولفه های انسانیت است كه همه ان كار خیر است.
وی با بیان اینكه مردمان یزد مردمی سخت كوش و مهربان و بی حاشیه هستند افزود: همچنین مردم این خطه دنبال اسایش دیگران هم هستند.
وی ضمن تقدیر از خیرین حوزه سلامت گفت: باید فرهنگ خیری و كمك به محرومان در جامعه نهادینه شود.
بیمارستان افشار یزد در سال 1357 ساخته شده و دارای بحش های مختلف پزشكی است.
وزیر بهداشت چهارشنبه شب وارد استان یزد شد، بهره برداری از نخستین مركز خیرساز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیر عامل كشور و شركت در كنگره شهدای عرصه پزشكی از دیگر برنامه های سفر یكروزه وزیر بهداشت به استان یزد است.
14 بیمارستان دولتی در استان یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی است و در مجموع 132 مركز بهداشتی درمانی شهری در استان یزد وجود دارد.
2088/ 6197 خبرنگار: كبی دانشی** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی