۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82460158
T T
۰ نفر
خیرین دزفول برای كمك به درمان افراد معتاد وارد عمل شدند

دزفول - ایرنا - خیرین و نیكوكاران دزفول به منظور كمك به ترك اعتیاد افراد معتاد به مواد مخدر ، با اهدای كمك های نقدی خود به یاری آنان شتافتند.

به گزارش ایرنا در نخستین گام از این اقدام خیرخواهانه نمازگزاران یكی از مساجد دزفول با اهدای كمك های مالی به 20 فرد معتاد برای ترك اعتیاد به مواد مخدر كمك كردند.
یكی از نمازگزاران مسجد امام حسن عسگری (ع) دزفول روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:نمازگزاران و افراد خیر با اطلاع از اینكه تعدادی از افراد گرفتار در دام مواد مخدر قصد ترك اعتیاد داشته اما توان تامین هزینه مالی آنرا ندارند به یاری آنها شتافتند.
حسین بصیری پور افزود:با همكاری مركز درمان اقامتی میان مدت اعتیاد روز نو و با كمك خیرین این مسجد هزینه درمان این افراد تامین شده ضمن اینكه این افراد بعلت نداشتن بضاعت مالی از سوء تغذیه نیز رنج می بردند كه توانستیم با كمك های دریافتی خیرین مقادیری مواد غذایی و پوشاك نیز برای آنها تهیه كنیم.
مسئول مركز درمان اقامتی میان مدت اعتیاد روز نو نیز به خبرنگار ایرنا گفت:با هماهنگی كه بین خیرین مسجد امام حسن عسگری (ع) و انجمن امیدسازان پویا دزفول و مركز درمان اقامتی میان مدت اعتیاد روز نو صورت گرفت كمك هزینه درمان 20 فرد بیمار وابسته به مواد مخدر و روان گردان علاقه مند به درمان كه از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه درمان را نداشتند تامین شده و این امر موجب بهبودی این افراد شد.
آرمین جولایی منش كمك مالی اهدایی از سوی افراد خیر را 140 میلیون ریال عنوان كرد و گفت:مقدار قابل توجهی پوشاك و مواد غذایی و بهداشتی نیز برای كمك به این افراد در اختیار آنها قرار گرفت.
وی گفت:باتوجه به كمبود اعتبار از خیرین درخواست برای كمك به درمان افراد كم بضاعت پیش قدم شده تا با همكاری آنها طرح خداپسندانه كمك به افراد معتاد برای ترك اعتیاد تداوم یابد.
انجمن امیدسازان پویا در سال 94 با همت جمعی از جوانان و جوز فرمانداری دزفول فعالیت خود را آغاز كرده است.
مركز درمان اقامتی اعتیاد روز نو در سال 95 با مجوز رسمی سازمان بهزیستی استان خوزستان فعالیت خود را آغاز كرده است.
تعداد 17 مركز ترك اعتیاد در دزفول وجود دارد كه از این تعداد تاكنون هفت مركز مجوز رسمی از بهزیستی دریافت كرده اند .
مردم دزفول علاوه بر ساخت مسجد ، مدرسه ، بیمارستان و مراكز بهداشتی و درمانی با ساخت پاسگاه انتظامی در زمینه تامین امنیت نیز ورود كرده و اینك نیز در راستای كمك به درمان افراد معتاد وارد عمل شده اند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه كردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه