۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۰۹
کد خبر: 82462294
T T
۰ نفر
پلمپ سه واحد توليدي و 2 شهربازي غير استاندارد در سروآباد

سنندج- ايرنا- نماينده اداره استاندارد در شهرستان سروآباد از پلمپ سه واحد توليدي و 2 شهر بازي غير استاندارد در اين شهرستان خبر داد.

تورج احمدي زاد روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا به مهمترين اقدامات اداره استاندارد شهرستان سروآباد در سال 95 اشاره كرد و افزود: در اين شهرستان 15 واحد توليدي و خدماتي وجود دارد كه اداره استاندارد با برنامه ريزي، كنترل و نظارت بر اين واحدها اين اطمينان را به مصرف كنندگان و دريافت كنندگان خدمات داده است كه محصولات اين واحدهاي توليدي و خدماتي صحه گذاري شده و همين امر باعث آسوده خاطري شهروندان شده است.
وي ادامه داد: در راستاي اجراي قوانين و مقررات سازمان ملي استاندارد در سال جاري، نمايندگي استاندارد در شهرستان سروآباد اقدام به پلمب سه واحد توليدي و 2 شهر بازي غير استاندارد در اين شهرستان كرده است.
نماينده اداره استاندارد در شهرستان سروآباد اضافه كرد: بازرسي از سطح بازار و واحدهاي توليدي يكي ديگر از وظايف اداره استاندارد بوده كه در اين راستا 150 مورد بازرسي از واحدهاي توليدي و خدماتي سطح شهرستان سروآباد انجام شده و همزمان80 مورد نيز نمونه برداري انجام شده است.
وي افزود: ابطال، تعليق، تمديد و صدور پروانه از ديگر فعاليت هاي اداره استاندارد است كه با توجه به عملكرد ضعيف و عدم انطباق مجوز برخي از واحدهاي توليدي اين شهرستان پروانه استاندارد يك واحد توليدي تعليق و پروانه 2 واحد ديگر باطل شد.
او از اجراي طرح طاها خبر داد و گفت: در سال جاري همچنين طرحي با عنوان طرح اجراي هماهنگي استاندارد مشهور به طرح طاها در شهرستان سروآباد انجام شد كه در اين طرح 150 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي و عرضه مواد غذايي، نانوايي ها، رستوران ها، غذا خوري ها، نمايشگاه هاي بهاره و پاييزه و ٦0 مورد بازرسي از سطح بازار توسط نماينده استاندارد در گشت هاي مشترك با دستگاه هاي اجرايي شهرستان انجام شده است.
احمدي زاد اظهار كرد: ترويج فرهنگ استاندارد از مهمترين وظايف اداره استاندارد است كه در اين زمينه بيش از يك هزار بسته ترويجي در بين ادارات، مراكز آموزشي، مدارس و روستاها توزيع شده است.
به گفته وي نواختن زنگ استاندارد براي اولين بار در شهرستان سروآباد به مناسبت گراميداشت هفته استاندارد از ديگر اقدامات نمايندگي استاندارد در اين شهرستان بوده است.
نماينده اداره استاندارد در شهرستان سروآباد در پايان افزود: اميدواريم در سال جديد تمامي برنامه هاي سازمان ملي استاندارد و اداره كل استاندارد استان كردستان در راستاي حمايت از حقوق مصرف كننده، ترويج استاندارد و ارتقاء جايگاه واقعي استاندارد در ميان مردم انجام شود.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/1904