۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82463083
T T
۰ نفر
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:عوايد دوران دفاع مقدس هميشه محفوظ و ماندگار است

آبادان - ايرنا - رئيس سازمان بسيج مستضعفين از دوران دفاع مقدس به عنوان مينياتوري از واقعه بزرگ عاشوراي حسيني ياد كرد و گفت:اگرچه در آن دوران هزينه هاي زيادي داديم، عوايد آن تا هميشه محفوظ و ماندگار است.

سردار غلامحسين غيب پرور شامگاه يكشنبه در آيين اختتاميه چهاردهمين جشنواره ملي ره‌آورد سرزمين نور در اردوگاه شهيد باكري خرمشهر گفت: دوران دفاع مقدس تابلويي چند وجهي است كه شجاعت، ايثار و فداكاري، مناجات و تقرب به خداوند، بي‌هياهويي، انضباط در انجام عمليات، ولايتمداري و پاك بودن رهبري الهيرا نشان مي دهد.
وي افزود:عاشوراي سيدالشهدا (ع) يك تابلو با عظمتي است كه دوران دفاع مقدس ما يك مينياتور از آن تابلو بزرگ و عظيم است.
وي با بيان اينكه هر چه خوبي مي‌خواهيد پيدا كنيد در عاشورا بيابيد، گفت:دوران دفاع مقدس را با نام و ياد سالار شهيدان ادامه داديم و امروز بزرگترين داشته ما وجود حسين ابن علي(ع) است.
وي با بيان اينكه جوانان در دوران دفاع مقدس ايستادگي و دفاع را از مولاي خود حسين ابن علي (ع) آموختند، گفت:هر كدام از شهيدان ما يك استاد بزرگ هستندو بارها مستجاب الدعوت شدند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود:رهبر معظم انقلاب از دوران دفاع مقدس به عنوان گنج ياد كردند كه اين گنج را بايد استخراج كرد و يكي از جلوه‌هاي دوران دفاع مقدس، استخراج آن به دست هنرمندان اين مرز و بوم است.
سردار غيب‌پرور با بيان اينكه بايد اقرار كنيم، جانفشاني‌هاي دوران دفاع مقدس نه اينكه ديگر وجود ندارد اما كمياب است، گفت: امروز جوانان ما رهبري را از بن دل پذيرفته اند و همگان خواستار اين هستند كه از دوران دفاع مقدس را تجلي‌گاه و يادگار يك ملت مظلوم صيانت كنند.
سردار غيب پرور در پايان سخنانش تصريح كرد:بيش از ۲۹ هزار اثر هنري و ادبي در اين دوره از جشنواره ملي سرزمين نور از سوي زائران راهيان نور دريافت شده است و اين مراسم نگاهي به جلوه هاي هنري دوران دفاع مقدس از سوي كساني است كه ذوق و سليقه و احساس در عرصه هاي هنري دارند.
آيين چهاردهمين جشنواره ملي سرزمين نور از ۲۲ اسفند آغاز شده و تا ۲۸ اسفند ادامه دارد.
اين جشنواره هر شب در سالن شهيد جهان آرا اردوگاه شهيد باكري خرمشهر برگزار شده و طي اين مدت، از برگزيدگان رشته هاي مختلف اين دوره از جشنواره تجليل مي شود.
جشنواره ملي سرزمين نور همه ساله با موضوع دفاع مقدس و راهيان نور برگزار مي شود و زائران راهيان نور مي تواند ديده ها و شنيده هاي خود از سفر به سرزمين نور را در قالب هاي ادبي و هنري نظير شعر، داستان، متن ادبي، خاطره، عكس، فيلم و فيلمنامه به اين جشنواره ارسال كنند.
7100/6125/6064
خبرنگار:كميله حجازي ** انتشار:محسن بهاروند
۰ نفر