مسئول راهیان نور بسیج: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، نقش مهمی در شکست دشمن دارد

یزد- ایرنا- مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج کشور گفت: ترویج فرهنگ دوران هشت سال دفاع مقدس موجب حل بسیاری از مشکلات و نقش مهمی در شکست اهداف دشمنان انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش ایرنا، سردار مجید سوری، دوشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس یک گنج تمام عیار برای ایران است و اگر به درستی از آن استفاده نکنیم در زیر خروارها خاک مدفون می‌شود بنابراین باید از آن به درستی استفاده شود تا دیگران بهره‌برداری دیگری از آن نداشته‌ باشند.

زبان هنر یکی از ابزارهایی است که می‌تواند این گنج بزرگ دفاع مقدس را به درستی نشان دهد و امروز اگر برای جوانان ما شبهه‌هایی وجود دارد به دلیل این است که در گذشته نتوانستیم از این گنج به درستی بهره‌برداری کنیم و آن را برای جوانان تبیین کنیموی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس ادامه داد: این عملیات یک فتح بزرگ بود که نماد مقاومت و ایثار ملت شریف ایران است و باید روحیه ایثار و فداکاری در راه خدا و ارزش‌های انقلابی روز به روز در جامعه و بین مردم و جوانان گسترش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه جنگ شناختی و جنگ ترکیبی با هدف ناکارآمد جلوه دادن انقلاب توسط دشمن علیه جمهوری اسلامی راه‌اندازی شد تصریح کرد: باید جوانان با فهم و بینش خود در این جنگ متوجه حقانیت‌های انقلاب اسلامی و تلاش دشمن برای مبارزه با این مهم شوند.

به گفته سوری، باید فرهنگ دفاع مقدس و مفاهیم ارزشمند آن را به درستی در جامعه بیان کنیم اما در این مسیر بسیار عقب هستیم و نتوانستیم به درستی، حقیقت این فرهنگ را به ملت ایران نشان دهیم و برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و اقدامات گسترده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه از برخی از سرمایه‌های کشور در راستای پیروزی در جنگ نرم به درستی استفاده نشده گفت: اردوی راهیان نور یکی از سرمایه‌های بزرگی است که ما به درستی نتوانستیم از آن استفاده کنیم تا جوانان و نسل جدید را با رشادت‌های رخ داده در دفاع مقدس به نحو احسن آشنا کرد.

سوری یادآور شد: زبان هنر یکی از ابزارهایی است که می‌تواند این گنج بزرگ دفاع مقدس را به درستی نشان دهد و امروز اگر برای جوانان ما شبهه‌هایی وجود دارد به دلیل این است که در گذشته نتوانستیم از این گنج به درستی بهره‌برداری و آن را برای جوانان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، الگوی جدیدی از حاکمیت معرفی شد و تمام جنگ‌های نرم و سرد در راستای این بود که این الگوی حکومتی به دنیا معرفی نشود گفت: باید با همکاری نخبگان و فرهنگیان، فرهنگ مقاومت و شهادت در جامعه روز به روز گسترش یابد.

مسئول راهیان نور بسیج: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، نقش مهمی در شکست دشمن دارد

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به اینکه راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن در عرصه‌های مختلف از طریق هنر امکان‌پذیر است و کارهای هنری است که می تواند جنگ ترکیبی را در عرصه‌های مختلف تبیین کند بر گسترش برنامه‌های فرهنگی و هنری فاخر در جامعه تاکید کرد.

سردار حسین زارع کمالی با بیان اینکه مردم با جهاد اصغر توانستند در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنند افزود: جهاد اصغر پایه آن براساس نیروهای نظامی بود و مردم با شناخت خوب دشمن و نقشه‌های آن توانستند با حضور به موقع خود دشمن را ناکام کنند.

وی با بیان اینکه امروز نقش هنرمندان در عرصه هنر نقشی بسیار سنگین است گفت: راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن در عرصه‌های مختلف از طریق هنر امکان‌پذیر است و کارهای هنری است که می‌تواند جنگ ترکیبی را در عرصه‌های مختلف تبیین کند.

فرمانده سپاه الغدیر اظهار کرد: دشمنان امروزه می‎‌دانند که با جنگ سرد نمی‌توانند در برابر ایران بایستد بنابراین با جنگ ترکیبی و شناختی درصدد حمله به مغزها و باورهای مردم در این جنگ است و باید مردم و مسئولان با بصیرت مواظب اهداف استکبار باشند.

زارع کمالی با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (ع) و فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این ایام یادآور عملیاتی است که تجلی بخش رسالت، رشادت و مقاومت مردان و زنانی است که به امام خود لبیک گفتند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

در پایان این مراسم از فعالان فرهنگی و هنری اردوهای راهیان نور استان یزد با لوح و هدایا تجلیل شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha