٤١ ميليارد تومان محكوميت براي واحدهاي متخلف در شعب سيار و ثابت تعزيرات حكومتي

تهران - ايرنا - مديركل نظارت و هماهنگي گشت هاي مشترك تعزيرات حكومتي درباره گزارش عملكرد طرح نظارت نوروزي اين سازمان در شعب سيار و ثابت تعزيرات حكومتي، گفت: در بازه زماني ٢٨ بهمن تا ٢٢ اسفند ماه، ٣٤ هزار و ٧٨٨ فقره پرونده تشكيل شده و ميزان محكوميت بيش از ٤١ ميليارد تومان است .

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا،محمد حسن سرابيان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعاليت گشت هاي مشترك تعزيرات در طرح نظارت نوروزي كه از ٢٨ بهمن ماه در سراسر كشور آغاز شده است، افزود: بيشترين تخلف مربوط به گرانفروشي گزارش شده است.
وي ادامه داد:از ابتداي طرح تا تاريخ ٢٢ اسفند ماه، ٣ هزار و ٨٧٠ تيم گشت در سراسر كشور بازديدهايي از مراكز خريد داشتند و تعداد ١١ هزار و ٨٩٥ بازرسي انجام شده است.
سرابيان اضافه كرد: در نتيجه گشت هاي مشترك سيار در طرح نظارت نوروزي سازمان تعزيرات حكومتي، ٦ هزار و ٩٩٩ فقره پرونده تشكيل شده است كه ميزان محكوميت اين پرونده ها بيش از ٢ ميليارد تومان است.
مدير كل نظارت و هماهنگي گشت هاي مشترك تعزيرات در خصوص محل گشت هاي مشترك تعزيرات افزود: تيم هاي بازرسي، بازارهاي پرتردد را رصد مي كنند و پايگاههاي مشتركي در برخي مراكز پر تردد ايجاد كرديم تا مردم راحت تر بتوانند طرح شكايت كنند.
وي خاطرنشان كرد: در بازار شوش،مولوي،شهرستاني ها و برخي ديگر از بازارها پايگاه مشترك تعزيرات فعال است و مردم مي توانند با مراجعه به آنها، بازرسان و قاضي تعزيرات براي رسيدگي و صدور حكم اقدام كنند.
سرابيان با اشاره به فعال بودن سامانه رسيدگي به شكايات با شماره 135،گفت: در تهران علاوه بر ثبت شكايات به صورت الكترونيكي،چند اپراتور به صورت شبانه روزي فعال بوده و مردم به ويژه سالمندان مي توانند با سامانه 135تماس گرفته و شكايت خود را ثبت كنند.
وي افزود:سامانه پيامكي 300000135براي دريافت گزارشهاي مردمي در اختيار همه شهروندان در سراسر كشور قرار دارد.
به گزارش ايرنا، طرح نظارت نوروزي سازمان تعزيرات حكومتي، از ٢٨ بهمن ماه ٩٥ تا ١٥ فروردين ماه ٩٦ در سراسر كشور انجام مي شود كه اين طرح با هدف پيشگيري از وقوع تخلف و افزايش رضايتمندي مردم در حال اجراست.
پوشاك و البسه، شركت هاي مسافرتي و آژانس ها و فروش بليط هاي مسافربري قطار و هواپيما و اتوبوس و تمام پايانه هاي مسافربري درون شهري و برون شهري از جمله اولويت هاي گشت هاي تعزيرات در نوروز است.
همچنين مواد پروتئيني و غذايي، رستوران ها، آجيل و خشكبار، قنادي ها و شيريني فروشي ها، آرايشگاه هاي زنانه و مردانه ، مواد آرايشي و بهداشتي و دارويي ، هر گونه قاچاق كالا و ارز، مراكز اسكان و پذيرايي و اقامتي از جمله هتل ها ، اماكن تاريخي و تفريحي و فرهنگي، نمايشگاه هاي بهاره ، ميدان هاي ميوه و تره بار ، جايگاه هاي سوخت و مراكز بهداشتي و درماني از ديگر موارد داراي اولويت گشت هاي تعزيرات براي نوروز به شمار مي آيد.
شهروندان مي توانند از طريق سامانه ١٣٥ و شماره پيامك ٣٠٠٠٠٠١٣٥ گران فروشي و تخلف ها را اعلام كنند.
اجتمام**٣٢٢٩**1569
تنظيم: حنانه شفيعي**انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej