۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲
کد خبر: 82463203
T T
۰ نفر

برخورد با جرايم انتخاباتي در استان اردبيل

۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲
کد خبر: 82463203
برخورد با جرايم انتخاباتي در استان اردبيل

اردبيل - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان اردبيل گفت: مجموعه قضايي استان اقداماتي براي اتخاذ تدابير لازم براي سلامت انتخابات انجام مي دهد تا از تخلفات و جرايمي كه اصل انتخابات را با مشكل مواجه و اعتماد مردم را خدشه دار مي كند، جلوگيري كند.

حجت الاسلام محمد علي قاصدي روز دوشنبه در جلسه ستاد ويژه پيشگيري و رسيدگي به جرائم انتخاباتي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا استان اردبيل بر لزوم برگزاري انتخابات سالم ، آزاد و با مشاركت حداكثري مردم تاكيد كرد.
او گفت: ستاد پيشگيري از تخلفات و جرايم انتخاباتي استان در دادگستري استان با عضويت سازمان ها و نهادهاي موثر در انتخابات تشكيل شده و با استفاده از تجربيات سال هاي گذشته و آسيب شناسي موضوع بر برگزاري صحيح انتخابات تصميم هايي گرفته شد.
وي اظهار كرد: با توجه قوانين و مقررات ثبت نام جديد شوراهاي اسلامي شهر روستا كساني كه نامزد ثبت نام هستند بايد قبل از ثبت نام نسبت به اخذ گواهي عدم سوء پيشينه كيفري اقدام كنند.
او افزود: با توجه به زمان بر بودن صدور گواهي به لحاظ بررسي پرونده ها و با توجه به زمان ثبت نام كه از 30 اسفند تا ششم فروردين است و تقارن اين ايام با تعطيلات نوروزي نامزدهاي ثبت نام بايد هر چه سريع تر نسبت به اخذ گواهي اقدام كنند تا در روند ثبت نامي نامزدها با توجه به سيستمي بودن ثبت نام مشكلي پيش نيايد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي دادگستري اردبيل ، يوسف خدادادي ، معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل نيز در اين جلسه گفت: انتخابات پيش رو كه هم در سطح ملي رياست جمهموري و هم در سطح محلي شوراها برگزار مي شود از اهميت ويژه برخوردار است.
او افزود: در كنار امنيت ، سلامت و رقابت به منظور مشاركت حداكثري مردم در اولويت مي باشد.
وي هدف از اين ستاد را برگزاري انتخابات بدون هرگونه تنش ، تخلف و جرم انتخاباتي ذكر كرد و گفت: برخي از جرايم همچون خريد و فروش آراء ، سوء استفاده از امكانات دولتي ، توهين ، افتراء ، تخريب و اهانت افراد به نامزدها چه در فضاي مجازي و واقعي از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي گفت: دستگاه قضايي با همكاري تمام دستگاههاي اجرايي استان عضو ستاد در راستاي وظايف قانوني ذاتي خود در راستاي صيانت از حق و حقوق عامه مردم با هرگونه تخلف انتخاباتي به شدت برخورد مي كند.
ناصر عتباتي ، دادستان عمومي و انقلاب اردبيل هم با تاكيد بر لزوم اخذ گواهي عدم سوء پيشنيه كيفري از سوي نامزدهاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: اخذ اين گواهي براي طي مراحل ثبت نام ضروري است و داوطلبان بايد قبل از زمان ثبت نام نسبت به اخذ آن از طريق مراكز پليس 10+ و يا با مراجعه به دادسرا قدام كنند تا مشكلي در روند ثبت نامي به وجود نيايد.
وي در ادامه بر مقابله جدي و برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتي تاكيد كرد و از تشكيل دايره ويژه مبارزه با تخلفات انتخاباتي در فضاي مجازي در دادسرا خبر داد.
وي همچنين با قدرداني از اقدامات انجام شده از سوي نهادهاي فرهنگي در ارتقاي سطح آگاهي هاي خانواده ها ، نوجوانان و جوانان از خطرات و آسيب هاي چهارشنبه آخر سال گفت: در چند روز اخير شاهد حوادث بسيار تلخي در استان بوديم كه بايد نوجوانان و جوانان از آن عبرت گيرند و دست به اقدامات خطر آفرين كه آثار جاني و مالي جبران ناپذيري به دنبال دارد نزنند.
وي گفت: به شدت با افرادي كه مخل نظم و امنيت و آسايش مردم به ويژه در چهارشنبه آخر سال باشند برخورد مي شود و اين افراد با قرار قانوني روانه زندان شده و تا پايان تعطيلات در بازداشت خواهند بود.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016