زمان صدور گواهی سوء پیشینه در اردبیل به کمتر از میانگین کشوری رسید

اردبیل - ایرنا - معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان اردبیل از کاهش مدت زمان پاسخگویی به متقاضیان صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری نسبت به میانگین کشوری در سه ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

امین رنجبر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در تیر، مرداد و شهریور سال جاری پنج هزار و ۴۱۶ گواهی عدم سوء پیشینه در دادسرای اردبیل صادر شده که آمار حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها و بخش‌ها علاوه بر آن است.

وی افزود: مدت زمان پاسخگویی به درخواست گواهی سوء پیشینه با وجود افزایش درخواست‌ها در دادسرای اردبیل از ۷۰ ساعت سال گذشته به ۱۰ ساعت در سه ماه اخیر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد ارسال درخواست‌های خودکاربری بدون مراجعه حضوری و اقدام در خصوص آنها نیز روند افزایشی دارد و در ماه‌های اخیر چند برابر شده است.

پیش‌تر ، رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به توسعه خدمات الکترونیکی در بخش‌های اداری و قضایی، این روند را برای تسریع و تسهیل مراجعات و رفاه حال مردم مفید ارزیابی کرد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و شعب دادگستری در شهرستان‌های این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha