۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷
کد خبر: 82464694
T T
۰ نفر

محيط بان سبزوار هدف گلوله شكارچيان قرار گرفت

۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷
کد خبر: 82464694
محيط بان سبزوار هدف گلوله شكارچيان قرار گرفت

سبزوار- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست سبزوار گفت: ظهر امروز شكارچيان متخلف در منطقه شكار ممنوع 'ريوند' اين شهرستان يك محيط بان را از ناحيه پا هدف گلوله قرار دادند.

حميد صادقي عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: محيط بان محيط زيست سبزوار موفق شدند يكي از متخلفان را دستگير كنند اما متخلف دوم متواري شد.
وي ادامه داد: اين دو شكارچي هفته گذشته يك رأس آهو را در منطقه ريوند تلف كردند و محيط بانان براي دستگيري آنها در حال گشت زني در منطقه هستند.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست سبزوار گفت: متخلفان حامل يك قبضه اسلحه كلاشنيكف جنگي، شمشير و ‌ادوات شكار بوده اند.
وي افزود: محيط بانان ديگري به‌ منطقه اعزام شدند تا اقدام به گشت زني و ‌پيگيري براي دستگيري شكارچي فراري كنند.
شهرستان سبزوار داراي 2 منطقه حفاظت شده شيراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هكتار و 2 منطقه شكارممنوع ريوند و كمر قلعه با مساحت 108 هزار هكتار است كه توسط چهار پاسگاه و 14محيط بان حراست و پايش مي شوند.
گونه هاي جانوري همچون قوچ و ميش، كل و بز، آهو و روباه، كاراكال و گربه وحشي، شغال، مار شاخدار، مار جعفري، بزمجه و پرندگاني چون بالابان، عقاب طلايي، كبك، باقرقره شكم سياه و زاغ بور از گونه هاي شاخص جانوري منطقه پروند و شيراحمد سبزوار هستند.
بر اساس آخرين سرشماري سالانه وحوش و پستانداران 864 راس قوچ و ميش، كل و بز و آهو در منطقه پروند و حدود 700 آهو در منطقه شيراحمد سبزوار شمارش شده است.
خبرنگار: حسين آزادمنجيري **انتشاردهنده: حسين كريم زاده
7500/1858