۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85588814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچی غیرمجاز کبک در «روداب» سبزوار به دام افتاد 

سبزوار- ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: یک شکارچی متخلف به هنگام شکار در ارتفاعات یکی از روستاهای بخش روداب این شهرستان دستگیر شد.

محمدرضا بسملی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست هنگام طی گشت و پایش در این منطقه، این شکارچی غیرمجاز را در حین ارتکاب شکار به دام انداخته و دستگیر کردند

وی افزود: این متخلف شکار که از وی لاشه یک قطعه کبک، یک قبضه سلاح تک لول، سه عدد فشنگ ساچمه‌ای و ۲ عدد پوکه خالی و یک عدد چاقو کشف و ضبط شد، با تشکیل پرونده و طی مراحل اداری، به مراجع قضایی معرفی شد.

شهرستان سبزوار یکی از مناطق با تنوع زیستی بالا در کشور است که گونه های ارزشمند و در خطر انقراضی همچون یوزپلنگ، پلنگ، کاراکال و سایر گربه سانان وحشی و نیز گونه های حفاظت و حمایت شده مثل آهو، قوچ و میش وحشی، کل و بز و نیز طیف متنوعی از پرندگان و خزندگان را در گستره زیست محیطی خود دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار از عموم شهروندان به ویژه همیاران و دوستداران محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه تخلف زیست‌ محیطی، مراتب را به پاسگاه‌های محیط‌بانی، پاسگاه انتظامی، شماره تلفن ۴۴۴۴۹۳۰۳ و یا سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ اداره کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی گزارش کنند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده «شیراحمد» و «پروند» با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع «ریوند و کمرقلعه» با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha