۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۵۶
کد خبر: 82464857
T T
۰ نفر

آغاز به كار خودروسازی و راه آهن كرمانشاه در بهار 96

۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۵۶
کد خبر: 82464857
آغاز به كار خودروسازی و راه آهن كرمانشاه در بهار 96

كرمانشاه- ایرنا- استاندار كرمانشاه گفت: با برطرف شدن تمام مشكلات و در نتیجه سرعت گرفتن پروژه های ایران خودرو صحنه و راه آهن كرمانشاه امیدواریم در 31 فروردین 96 شاهد افتتاح این پروژه ها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار كرمانشاه روز سه شنبه پس از بازدید از چند پروژه از جمله راه آهن كرمانشاه و خودروسازی صحنه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بعد از سفر رییس جمهوری به كرمانشاه بودجه هزار و 500 میلیارد ریالی امسال راه آهن صد درصد تخصیص داده شد و همین امر باعث شد تا كار با سرعت بیشتری انجام شود.
او گفت: نسبت به بازدیدی كه 15 روز قبل از پروژه داشتم ریل گذاری از 2 كیلومتر به 11 كیلومتر افزایش داشته است و خوشبختانه تمام مشكلات پروژه امروز حل شده و روند كار با سرعت بالایی در حال انجام است.
رازانی در ادامه به توقف 15 ساله راه آهن كرمانشاه اشاره كرد و گفت: دولت آقای روحانی تصمیم گرفته است تا مراكز پنج استان در همین دوره به خطوط ریلی متصل بشود.
او از احتمال سفر وزیر راه و شهرسازی در تعطیلات نوروز برای بازدید از راه آهن كرمانشاه خبر داد و گفت: من هم به همراه معاونینم به طور منظم به این پروژه سر می زنیم چرا كه این پروژه تا همین جای كار نیز باعث خوشحالی مردم شده است.

** افتتاح خودروسازی صحنه در 31 فروردین 96
استاندار كرمانشاه در ادامه به پروژه خودروسازی صحنه پرداخت و گفت: صنعت خودروسازی سنگ بنای مهمی برای توسعه منطقه و ایجاد اشتغال است چرا كه علاوه بر اشتغال مستقیم در بلندمدت نیز پنج برابر اشتغال غیرمستقیم در حوزه های حمل و نقل، قطعه سازی و غیره دارد.
رازانی ادامه داد: بخش اول از مرحله یك پروژه در 31 فروردین 96 با صد نفر نیروی انسانی آغاز به كار خواهد كرد و تا پایان سال كه خط تولید به 30 هزار خودرو برسد تعداد اشتغال مستقیم پروژه به 400 نفر خواهد رسید.

**خط تولید پژو پارس به جای سمند
استاندار كرمانشاه در ادامه به تغییر خط تولید این پروژه اشاره كرد و گفت: در آخرین لحظات در وزارت صنعت و معدن تصمیم به تغییر خط تولید خودرو از سمند به پژو پارس گرفته شد كه البته تغییر مثبتی است چرا كه پژو یك برند جهانی است ضمن اینكه مطابق وعده وزیر صنعت برای كارخانه ایران خودرو صحنه چشم انداز تولید یك خودرو جدید در نظر گرفته شده است.
افتتاح آیین كلنگ زنی بلوار 37 متری كیهانشهر كرمانشاه، بازدید از پروژه راه آهن كرمانشاه، ایران خودرو صحنه، كمربندی غربی كرمانشاه و افتتاح مرحله دیگری از هتل آپارتمان كوروش از جمله برنامه های كاری امروز رازانی بود.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
۰ نفر