۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۱۵
کد خبر: 82469442
T T
۰ نفر
9 موزه گلستان در ایام نوروز آماده بازدید گردشگران است

گرگان - ایرنا- مشاور مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور موزه‌های گلستان و مسئول كاخ موزه گرگان گفت: 9 موزه استان گلستان در بخش های میراث فرهنگی، طبیعی و مردم شناسی آماده بازدید مسافران نوروزی است.

علی‌اكبر بصیرنیا عصر یكشنبه به ایرنا اعلام كرد كه گلستان دارای 9 موزه گنبد قابوس، كاخ‌موزه گرگان، موزه صنایع دستی گرگان، موزه سنگ و باستان‌شناسی گرگان، موزه تاریخ طبیعی علی‌آبادكتول، موزه مردم‌شناسی گمیشان، موزه مردم‌شناسی آزادشهر، مردم‌شناسی مینودشت و موزه فرش گنبدكاووس است كه در ایام عید نوروز امكان بازدید گردشگران از آنها فراهم شده است.
وی اظهار كرد: برج آجری گنبد قابوس تنها اثر تاریخی شمال كشور است كه در سال‌های گذشته در فهرست میراث جهانی قرارگرفته و همه‌ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می‌كنند.
بصیرنیا تاكید كرد: موزه سنگ و باستان‌شناسی گرگان به عنوان نخستین موزه استان چند سالی بود كه برای تعمیرات و افزایش فضای موزه‌ایی، بسته بود كه هم اینك بازگشایی و آماده بازدید میهمانان و گردشگران شده است.
وی یادآور شد: نخستین و تنها موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان نیز در خانه تاریخی امیرلطیفی واقع در بافت تاریخی گرگان به معرفی رشته‌ها، محصولات و مشاغل مرتبط صنایع دستی و هنرهای سنتی استان می‌پردازد و در این موزه، برخی از آثار استاد علیرضا اكرمی از خوشنویسان كشور در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
به گفته وی؛ اطلاعات مربوط به آدرس و مشخصات جغرافیایی این موزه‌ها در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
1648
**انتشار: پری سالارنیا