۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82469893
T T
۰ نفر

آتشباری رزمایشی ناتو و روسیه در دریای سیاه

۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82469893
آتشباری رزمایشی ناتو و روسیه در دریای سیاه

مسكو - ایرنا - روسیه و سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) همزمان در دریای سیاه رزمایش برگزار می كنند و شمار زیادی از نیروهای خود را به این پهنه آبی گسیل كرده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه اعلام كرد كه تفنگداران دریایی این كشور روز دوشنبه با یك لشكر و دو تیپ نیروی هوابرد در شبه جزیره كریمه رزمایش بزرگی را شروع كردند.
این رزمایش مطابق برنامه آمادگی رزمی نیروی هوابرد روسیه برگزار می شود كه لشكر تفنگداران دریایی منطقه نووراسییسك، تیپ های هوابرد كامیشینسك، اولان اوده و یگان های هوایی و پدافند منطقه جنوب روسیه شركت دارند.
هدایت این رزمایش را ژنرال آندره سردیوكوف فرمانده نیروی هوابرد روسیه برعهده دارد.
این نخستین رزمایش نیروهای مسلح روسیه است كه در آن چند یگان نیروی هوابرد شركت می كنند و در مجموع 2500 تفنگدار دریایی و 600 جنگ افزار بكار گرفته شده است.
همزمان با این رزمایش، تمرین جنگی ناتو در دریای سیاه جریان دارد.
به گزارش ایرنا، رزمایش ناتو با عنوان «اسپرینگ استورم 17» رزمایش تفنگداران دریایی است كه برای افزایش سطح همكاری های عملیاتی و تقویت همكاری های نظامی آمریكا و رومانی برگزار می شود.
در این رزمایش كه از چهار روز پیش آغاز شده است، 2100 نظامی و چندین فروند ناو شركت دارند و ناو آمریكایی «یو اس اس كارتر هال»، حامل یك گردان تفنگدار دریایی نیز در آن حضور دارد.
دریای سیاه یكی از راهبردی ترین پهنه های آبی جهان است كه از تنگه بسفر و دریای مرمره با دریای مدیترانه و از تنگه كرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد.
جز روسیه به عنوان یكی از كشورهای این منطقه، آمریكا و ناتو با دیگر كشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی تركیه، رومانی، بلغارستان، اوكراین، و گرجستان روابط گسترده یا حضور مستقیم نظامی به عنوان همپیمان دارند و از این موقعیت و پاپگاه های خود برای تحركات نظامی بهره می گیرند.
اروپام391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا