۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82470408
T T
۰ نفر
وحشت صهیونیست ها از سقوط جنگنده متجاوز در آسمان سوریه

تهران - ایرنا - تسوی حیموفتش فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی گفت موشكی كه صبح جمعه گذشته از سوریه به سمت هواپیماهای این رژیم شلیك شد از نوع SA5 و دارای كلاهكی به وزن 200 كیلوگرم بوده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری الیوم السابع فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مدعی شدكه برد این موشك تا منطقه غور اردن (منطقه ای در اردن كه به مناطق مختلفی از جمله مناطق شمالی و مركزی تقسیم شده) نیز می رسد.
رسانه های جمعی رژیم صهیونیستی اعلام كردند كه این موشك از پایگاه هوایی سوریه در نزدیكی حمص كه در 400 كیلومتری سرزمین های اشغالی واقع شده شلیك شده است.
انتشار خبر سقوط جنگنده اسرائیلی به‌دست پدافند هوایی سوریه در رسانه‌های اسرائیلی در حالی است كه ارتش سوریه پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد یك فروند جنگنده رژیم صهیونیستی را ساقط كرده است.
از سوی دیگر پایگاه خبری آی 24 رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سوری اعلام كرد كه جنگنده های رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح روز گذشته (دوشنبه) خاك سوریه را بمباران كردند. در این عملیات مواضع دفاع هوایی سوریه در كوه های قلمون هدف قرار گرفت.
این منابع گفتند كه جنگنده های رژیم صهیونیستی مواضع دفاع هوایی سوریه را در نزدیكی مرزهای لبنان با سوریه و همچنین اهداف وابسته به حزب الله را هدف قرار دادند.
با این حال این منابع نگفتند هدف قرار دادن مواضع حزب الله در لبنان مانند عملیاتی بوده كه پیشتر تل آویو كاروان سلاح به سمت خاك لبنان را هدف قرار داده بود .
بعد از آن كه پدافند هوایی سوریه به سمت جنگنده های متجاوز رژیم صهیونیستی كه به حریم هوایی این كشور تجاوز كرده بودند شلیك كرد و یك جنگنده سرنگون و سه جنگنده دیگر مجبور به فرار شدند، مقامات این رژیم اظهارات تندی علیه سوریه بیان كردند به طوری كه اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید كرد: اسرائیل پدافند هوایی سوریه را نابود می كند.
ارتش سوریه همچنین یك فروند جنگنده دیگر اسرائیلی را در اراضی اشغالی هدف قرار داد اما سقوط نكرده است.
ارتش سوریه اعلام كرد چهار فروند جنگنده رژیم صهیونیستی به یك پایگاه نظامی در تدمر حمله كردند كه یك فروند از آنها ساقط شد.
خاورم**1408**
مترجم: اكرم كرمی** انتشار دهنده: مریم شفیعی
۰ نفر