۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۴۸
کد خبر: 82471284
T T
۰ نفر
اظهارات رئیس جمهوری درباره قضات مایوس كننده بود

تهران - ایرنا - «نیل گورسچ» قاضی پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا برای عضویت در دیوان عالی این كشور در نشستی كه برای تایید صلاحیت وی در سنا برگزار شد، اظهارات ترامپ درباره قضات را «مایوس كننده» و موجب تضعیف روحیه آنها خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشاره وی به اظهارات ترامپ در انتقاد از «جیمز روبارت» قاضی فدرال ایالت واشنگتن بود كه اجرای نخستین فرمان مهاجرتی وی را متوقف كرد.
ترامپ در آن زمان روبارت را «به اصطلاح قاضی» خوانده بود كه تحت تاثیر «عقایدی احمقانه» مانع اجرای دستوروی شد.
گورسچ در همین نشست كه روزگذشته (سه شنبه) برگزار شد، بارها تاكید كرد كه هیچ كس حتی «دونالد ترامپ» بالاتر از قانون نیست و وی در احكام خود استقلال عمل نشان خواهد داد.
آنتونین اسكالیا قاضی جمهوریخواه دیوان عالی فوریه سال گذشته میلادی درگذشت و این دادگاه با هشت قاضی، چهار قاضی دموكرات و چهار جمهوریخواه، به فعالیت خود ادامه داد.
«باراك اوباما» رئیس جمهوری پیشین این كشور «مریك گارلند» قاضی ارشد دادگاه های استیناف را برای جایگزینی اسكالیا معرفی كرده بود اما سناتورهای جمهوریخواه كه به انتظار روی كار آمدن رئیس جمهوری از حزب خود بودند، حتی حاضر به بررسی گزینه پیشنهادی اوباما نشدند.
قضات دیوان عالی به صورت دائمی به این سمت منصوب می شوند ولی ابتدا باید از سنا رای اعتماد بگیرند.
چنانچه گورسچ موفق به كسب رای اعتماد سناتورها شود، جمهوریخواهان اكثریت كرسی های دیوان عالی را در اختیار می گیرند و این بدین معنی است كه ترامپ احتمالا با چالش های كمتری برای پیشبرد سیاست های خود مواجه خواهد بود.
شبس ** 9386 *1613* مترجم : مهران معینی جم*انتشار دهنده: عبدالله غفاری