۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱
کد خبر: 82475101
T T
۰ نفر

رتبه دوم مازندران در تردد جاده ای

۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱
کد خبر: 82475101
رتبه دوم مازندران در تردد جاده ای

ساری - ایرنا - سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران گفت كه با ثبت 21 میلیون و 44 هزارو 630 هزار تردد جاده ای از 25 اسفند 95 تاكنون در استان، مازندران رتبه دوم كشور را در این زمینه كسب كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی نبیان روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری افزود: ثبت این تعداد تردد جاده ای نشان می دهد كه بارش برف و باران در دور نخست تعطیلات نوروزی امسال با وجود غافلگیر كردن گردشگران ، بر حضور آنان در استان تاثیر منفی نداشت.
معاون امور عمرانی استاندار مازندران یكی از علل استقبال گردشگران و مسافران نوروزی برای سفر به این استان را ناشی از ارائه خدمات اثرگذار عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر برشمرد .
وی گفت : دستگاههای اجرایی عضو این ستاد به گونه ای عمل كرده اند كه مسافران بدون هیچ دغدغه ای سفری خوش را در استان داشته باشند .
او افزود : اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران بدون وقفه و پرتلاش به دنبال ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران نوروزی هستند تا آنان خاطره خوش سفر به استان را تجربه كنند .
** افزایش هشت درصدی
نبیان از افزایش هشت درصدی حضور مسافران نوروزی در مازندران خبر داد و گفت كه از 26 اسفند تاكنون 6 میلیون و 939 هزار و 588 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در این استان ثبت شده است .
وی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 217 دهیار در استان مازندران ، افزود : یكی از انگیزه های مهم گردشگران برای سفر به مازندران ، استفاده از ظرفیت اقامتگاههای بوم گردی در این استان است كه در چند سال اخیر بویژه سال گذشته و امسال مورد توجه قرار گرفته است.
سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت : ثبت یك میلیون و 249 هزار و 800 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در روستاهای مازندران نشان دهنده اقبال فراوان آنان به اقامتگاههای نوظهور و سنتی استان است .
وی اضافه كرد : مسافران نوروزی كه مازندران را مقصد سفر خود انتخاب می كنند علاوه بر دیدن جنگل و دریا ، حضور در روستاهای استان با جاذبه و زیبایی های خاص خود را مورد نظر دارند .
** كاهش 41 درصدی مرگ و میر تصادفات
معاون استاندار مازندران همچنین گفت كه بر اساس گزارش پزشكی قانونی استان ، میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در این استان در نوروز امسال نسبت مدت مشابه سال قبل حدود 41 درصد كاهش یافته است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیكلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
۰ نفر