۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82475222
T T
۰ نفر

بيش از پنج هزار مسافر در خلخال اسكان يافتند

۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82475222
بيش از پنج هزار مسافر در خلخال اسكان يافتند

اردبيل - ايرنا - فرماندار خلخال گفت كه در دور اول مسافرت هاي نوروز امسال بيش از پنج هزار مسافر و ميهمان در اين شهرستان اسكان يافتند.

به گزارش ايرنا ، فريدون بابايي روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرايي خدمات افزود: از آغاز سفرهاي تعطيلات نوروز امسال و در طول هفته اول اين مسافرت ها بيش از 32 هزار گردشگر ، مسافر و ميهمان وارد خلخال شده و از جاذبه هاي گردشگري طبيعي ، مناطق نمونه گردشگري ، روستاهاي هدف گردشگري و ساير جاذبه هاي تاريخي منطقه ديدن كرده اند.
وي گفت: ظرفيت اسكان مسافران خلخال در اقامتگاه هاي رسمي مسافر از جمله ميهمانسراها ، هتل ها و ميهمانپذيرها 950 نفر در روز است.
او تشريح كرد: با برنامه ريزي انجام شده و مديريت خوب تعطيلات نوروز امسال هيچ كمبود اقلام ضروري مسافران در تعطيلات امسال مشاهده نشد و نان گرم و اقلام ضروري مورد نياز مسافران به صورت مطلوب در اين ايام تامين شده است.
فرماندار خلخال با بيان اينكه در حال حاضر توسعه صنعت گردشگري و توريسم تنها راه نجات اين شهرستان از بن بست اقتصادي است افزود: براي رونق گردشگري خلخال كارهاي زيربنايي مختلفي شده و با تكميل زيرساخت هاي لازم گردشگري زمينه براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين بخش فرهم خواهد شد.
وي برگزاري جشنواره هاي مختلف از جمله جشنواره ورزش هاي زمستاني ، استقبال از بهار و چند جشنواره ديگر را از جمله برنامه هاي اجرا شده در سال گذشته در رونق گردشگري اعلام و از برگزاري جشنواره موسيقي سنتي در روستاي برندق خلخال در دهم فروردين و جشنواره كوچ عشاير استان اردبيل به ميزباني خلخال در 15 ارديبهشت سال جاري در اين راستا خبرداد.
خلخال در 115 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
تفرجگاه اندبيل ، چشمه هاي ازناو و ميرعادل ، آبشار ، قلعه كيلوان ، كاروانسراي چنارلق ، كاروانسراي شاه عباسي ، پل تاريخي پرديس و بناي چهار گوش از مناطق گردشگري شهرستان خلخال است.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018