۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82481322
T T
۰ نفر

كاهش 11 درصدی بارش ها در چهارمحال و بختیاری

۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82481322
كاهش 11 درصدی بارش ها در چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از كاهش 11 درصد بارش ها در سال زراعی جاری در این استان خبر داد و گفت: افزایش دمای هوا و كاهش بارش برف سبب شده تا هم اكنون ارتفاع برف در ارتفاعات استان به صفر برسد.

مهرداد قطره سامانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درحالی كه از ابتدای فروردین ماه جاری بارش های بهاری خوبی را در استان شاهد هستیم، اما این بارش ها نتوانسته كسری بارش ها را نسبت به دوره مشابه در بلندمدت جبران كند.
وی میانگین بارش های سال زراعی جاری استان را 475 میلیمتر اعلام كرد و گفت: این میزان بارش ها برای رسیدن به وضعیت نرمال 534 میلیمتر باشد.
قطره سامانی تصریح كرد: همچنین ارتفاع برف در كوهرنگ كه باید 32 سانتیمتر باشد به سبب بارش باران و افزایش دمای هوا صفر شده است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به كاهش محسوس دما از صبح امروز، خاطرنشان كرد: صبح امروز دمای شهركرد به منفی چهار درجه كاهش یافت و این روند تا فردا ادامه خواهد داشت و تا 21 فروردین بارشی در استان پیش بینی نمی شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه كارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
بیش از 9 سال است كه تغییر شرایط اقلیمی، كاهش نزولات آسمانی و تغییر شكل بارش ها از برف به باران این استان را با پدیده شوم خشكسالی دست به گریبان كرده و پیامدهای ناگواری را برجای گذاشته است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021