۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۳۷
کد خبر: 82481778
T T
۰ نفر
متخلفان اقتصادي خراسان شمالي نوروز امسال 1.4 ميليارد ريال جريمه شدند

بجنورد-ايرنا- مديركل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي گفت: متخلفان اقتصادي استان، نوروز امسال يك ميليارد و 426 ميليون ريال جريمه شده اند.

سيد جواد سيدالموسوي سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين ميزان جريمه مربوط به 250 فقره پرونده تخلف اقتصادي رسيدگي شده است و مابقي پرونده ها در دست بررسي و رسيدگي است.
وي افزود: در طرح نوروزي، يكهزار و 303 مورد بازرسي از بازار استان توسط اين اداره كل انجام شد كه اين بازرسي ها منتج به تشكيل 630 فقره پرونده تخلف شده است و تاكنون حدود يك سوم از اين پرونده ها مورد رسيدگي قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه نيمي از بازرسي هاي انجام شده منتج به كشف تخلف شده است اظهار كرد: اولويت ما در انجام بازرسي ها، تامين سلامت مردم در استفاده از اجناس و كالاها است و در اين زمينه، رويكرد ما رصد سلامت بهداشتي بازار است.
مديركل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي تصريح كرد: بر اين اساس تمركز بازرسان ما بر جلوگيري از عرضه كالاها و مواد غذايي تاريخ گذشته و يا ناسالم بوده است.
وي افزود: مهم ترين تخلف هاي بهداشتي شناسايي شده در اين طرح مربوط به كشتارگاه ها بوده است.
سيدالموسوي گفت: هدف از انجام بازرسي ها و نظارت بر بازار، حمايت از حقوق مصرف كنندگان، برخورد با متخلفان و جلوگيري از ارتكاب تخلف است.
به گفته مديركل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي، رعايت نشدن مقررات نظام صنفي همچون درج نكردن قيمت، گران فروشي و صادر نشدن فاكتور بيشترين آمار تخلفات اقتصادي در طرح نوروزي را به خود اختصاص داده است.
7185 / 1744خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: علي اصغرافتاده