۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱
کد خبر: 82482601
T T
۰ نفر
ميديا فرج نژاد دومين قطعه از پروژه موسيقايي «عصيان» را منتشر كرد/ يادداشت بهزاد عبدي بر «پَرسه»

تهران- ايرنا- پروژه موسيقايي «عصيان» با همت ميديا فرج‌نژاد شكل گرفته و پس از انتشار «تارنگ»، دومين قطعه از اين پروژه نيز با نام «پَرسه» منتشر شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي پروژه‌ »عصيان»، ميديا فرج‌نژاد، نوازنده تار و آهنگساز موسيقي ايراني، پروژه‌ يي با عنوان «عصيان» طراحي كرده كه قرار است قطعه‌هاي آن به صورت تدريجي منتشر شود و در اختيار علاقه‌مندان قرار گيرد.
اين پروژه داراي چندين قطعه‌ي موسيقي با محوريت تار است كه به صورت صوتي و تصويري ضبط و به تفكيك منتشر مي‌شود. در نهايت همه اين آثار در قالب آلبومي در بازار موسيقي عرضه خواهد شد.
نخستين گام اين پروژه قطعه‌ «تارَنگ» بود كه پيش تر به صورت صوتي و تصويري منتشر شده بود و اكنون دومين قطعه از اين پروژه با عنوانِ «پرسه» منتشر مي‌شود؛ قطعه يي كه در آواز اصفهان نواخته شده و صدابردارش پيمان توسلي است.
آثاري كه در قالب پروژه «عصيان» ساخته مي شوند، سعي دارد فضايي موسيقايي مبتني بر نغمه هاي موسيقي اصيل ايراني اما با رويكردي امروزي و نگاهي نوگرايانه پديد آورد.
بهزاد عبدي، از آهنگسازان مطرح موسيقي، يادداشتي براي قطعه «پرسه» نگاشته كه متن اين يادداشت بدين شرح است:
«قطعه‌اي كه مثل رود جاري است، زلال است، نُت هايش ديدني‌اند و پر از تصاويري است بي بديل از ذهن سيّال و چه بسا طغيانگر آهنگساز و نوازنده آن.
اين رود حتما به بي نهايت مي‌رسد و ابدي است و تا دريا، دريا است اين رود به او مي‌پيوندد. جرعه‌يي از اين رود نيوش كني، مست مي‌شوي و همراهش مي‌شوي.
قطعه فرم مستحكمي دارد و در عين حال منعطف. ايستاده بر سكوي كهن به آينده نظاره مي‌كند و از حالات و رفتار موسيقي نو كه همانا تصورات زيباي نوازنده است، سرچشمه مي‌گير. تكنيك اجرايي آن استفاده كمتر از دست راست (مضراب) است و چه خوب كه از قلب فرمان مي‌گيرد.
فراهنگ**3067**1027**دريافت كننده: اميرحسين دولتشاهي**انتشار: جواد دهقاني
۰ نفر