۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳:۱۹
کد خبر: 82483547
T T
۰ نفر
راه اندازی 328 پژوهش سرای دانش آموزی با حمایت دولت یازدهم در كشور

كرج-ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد 50 درصدی پژوهش سراهای دانش آموزی در دولت یازدهم گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید 328 پژوهش سرای دانش آموزی در كشور راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، علی زرافشان شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش نخستین آزمایشگاه دانش آموزی سلول های بنیادین و پزشكی بازساختی پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه 4 كرج افزود: تا پیش از فعالیت دولت یازدهم 300 پژوهش سرای دانش آموزی در كشور فعال شده بود كه اكنون تعداد آنها به 628 پژوهش سرا رسیده است.
وی با اشاره به رشد فعالیت های علمی و پژوهشی در بین دانش آموزان كشور خاطرنشان كرد: سطح موفقیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان كشور در جشنواره ها ، مسابقات و المپیادهای علمی داخل و خارج از كشور روز افزون شده است.
زرافشان از شتاب روند توسعه علمی كشور در بخش دانش آموزی به عنوان یكی از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی تا دوره متوسطه دوم خبرداد و گفت: برای رسیدن به این هدف در مدارس طرح ها و جشنواره های مختلفی را بر حسب گروه سنی، استعداد و علاقه مندی دانش آموزان اجرایی كرده ایم.
وی تصریح كرد: چاپ كتاب، راه اندازی سامانه های آموزشی، تشكیل بانك اطلاعات، مقاله و ... از نیازهای مهم پژوهش سراهای دانش آموزی است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به انتخاب استان البرز به عنوان دبیرخانه كشوری سلول های بنیادین در كشور اشاره كرد و ادامه داد: پژوهش سرای ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه 4 كرج مسئولیت این برنامه مهم را برعهده دارد كه برای غنا بخشی و اطلاع رسانی به همه پژوهش سراهای كشور باید تلاش مضاعفی داشته باشد.
زرافشان یادآور شد: تا كنون در استان های بوشهر ، اصفهان، یزد و تهران به ترتیب ستاد های نانو، هوافضا، ریوكاپ و محیط زیست نیز فعال شده است.
وی گفت: افتخار می كنیم كه امروز پژوهش در دورن مدارس در حال رشد است و 30 هزار دانش آموز در جشنواره های پژوهشی شركت می كنند.
وی تاكید كرد: اشاعه فرهنگ پژوهش محوری در مدارس اولین گام برای رشد و توسعه علمی كشور است كه معاونت توسعه و فناوری ریاست جمهوری به این مهم توجه ویژه ای دارد لذا دانش آموزان ، خانواده ها و بخش حصوص باید از این فرصت مناسب استفاده كنند.
البرز 9 پژوهش سرای دانش آموزی دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
۰ نفر