200 آمبولانس موتوری از گمرك ترخیص شد/شورای شهر برای جایابی ایستگاه آمبولانس های جدید همكاری كند

تهران-ایرنا- سرپرست اورژانس كشور گفت: 200 موتورلانس یا آمبولانس موتوری از گمرك ترخیص شد و به زودی وارد ناوگان اورژانس تهران می شوند.

پیرحسین كولیوند روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: 200 آمبولانس موتوری روز شنبه از گمرگ ترخیص شد. این آمبولانس ها برای بكارگیری در اورژانس تهران خریداری شده اند. 200 آمبولانس موتوری دیگر نیز خریداری شده اند كه به زودی آنها نیز وارد كشور شده و در ناوگان اورژانس سایر كلانشهرها توزیع می شوند.
وی اضافه كرد: ترافیك در شهر تهران یكی از عوامل مهم دیررسیدن آمبولانس بر سر بالین بیماران و مصدومان حوادث است، متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیماران در شهرها زیر 8 دقیقه است اما در تهران این میزان بسیار بالاتر است و گاهی از 30 دقیقه نیز تجاوز می كند، راه حل این مسئله نیز استفاده از آمبولانس های موتوری است كه بتوانند از ترافیك عبور كنند و در كمترین زمان ممكن بر بالین بیماران برسند.
كولیوند گفت: آمبولانس های موتوری خریداری شده، به تجهیزات روز دنیا برای ارائه خدمات اولیه به بیماران مجهز هستند .تكنسین های آموزش دیده اورژانس با استفاده از این امكان جدید می توانند به سرعت برای نجات بیماران وارد عمل شوند تا زمانی كه خودروی آمیولانس برسد و در صورت نیاز امكان انتقال بیمار فراهم شود.
سرپرست اورژانس كشور ادامه داد: قرار است آمبولانس های جدید موتوری برای دسترسی سریع مردم در 200 نقظه تهران مستقر شوند اما مشكل محل استقرار این آمبولانس ها و تكنسین های اورژانس است. كه در این زمینه از شورای شهر و شهرداری تهران می خواهیم مكان های مناسبی را برای استقرار این پایگاه های جدید اورژانس كه زمینه خدمات رسانی سریعتر و نجات جان انسان ها را فراهم می كنند، ایجاد كنند.
وی گفت: مكاتباتی با اعضای شورای شهر و شهرداری تهران برای جایابی و تعیین مكان استقرار، تكنسین های اورژانس و آمبولانس های موتوری انجام شده است اما هنوز جوابی دریافت نكرده ایم. انتظار این است كه مكان مناسبی كه امكان استقرار مناسب این نیروها را فراهم كند و حداقل نیازهای این ماموران را برای شیفت های كاری برآورده كند، در اختیار اورژانس تهران قرار گیرد.
سرپرست اورژانس كشور ادامه داد: متاسفانه در مبلمان شهری تهران هیچ جایگاهی برای خدمات اورژانس دیده نشده است و بسیاری از نیازهای اورژانس كشور مغفول مانده است، به عنوان مثال با وجود گسترش خدمت آمبولانس هوایی هیچ پد هلی كوپتری نه تنها در تهران و بلكه در اغلب شهرهای كشور برای استقرار و انتقال بیماران و مصدومان در مبلمان شهری دیده نشده است و به جز تعداد انگشت شماری از بیمارستان ها كه پد هلی كوپتر دارند، امكان فرود آمدن و فعالیت بالگردهای اورژانس در تهران و شهرهای دیگر وجود ندارد.
خبرنگار: افشین شاعری** انتشار: مریم برزآبادی
اجتمام(4)**3063 ** 1418
۰ نفر