پياده روي اربعين حسيني تاثيرات مثبتي براي نظام جمهوري اسلامي دارد

ياسوج- ايرنا- معاون سياسي و امنيتي استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت كه آيين پياده روي اربعين حسيني يك حركت مذهبي، فرهنگي و سياسي بوده و به دليل داشتن تاثيرات مثبت براي نظام جمهوري اسلامي از اهميت خاصي برخوردار است.

به گزارش ايرنا، فتاح محمدي روز دوشنبه در نشست ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: خريد زمين به منظور ساخت موكب براي زائران اين استان در مرز شلمچه با جديت در حال پيگيري توسط مسئولان اجرايي اين استان است.
وي افزود كه رايزني هايي در اين زمينه با فرمانداران و شهرداران خرمشهر و آبادان انجام شده و در چند روز آينده نيز جمعي از مسئولان اجرايي كهگيلويه و بويراحمد بازديدي از زمين مورد نظر خواهند داشت.
معاون سياسي و امنيتي استاندار كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: ملت ايران و قشرهاي مختلف مردم اين استان همه ساله حضور پرشوري در اين آيين دارند.
محمدي عنوان كرد كه بايد مسئولان ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد ارتباط بيشتري با مردم اين استان در راستاي جلب مشاركت آنان براي كمك به توسعه و مرمت عتبات عاليات برقرار كنند.
وي ابراز داشت: اطلاع رساني و فرهنگ سازي لازم نيز در زمينه اهميت و ضرورت اين اقدام ارزشمند در كهگيلويه و بويراحمد انجام شود.
محمدي گفت كه ستاد بازسازي عتبات عاليات در مراكز تعدادي از شهرستان هاي كهگيلويه و بويراحمد راه اندازي شده اما تا حدي راكد هستند كه به زودي فعال خواهند شد.
امام جمعه ياسوج نيز گفت كه شركت در كارهاي نيك از جمله كمك به توسعه و مرمت عتبات عاليات نوعي توفيق الهي بوده و بايد خالصانه و صادقانه باشد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اصغر حسيني اظهار داشت: مردم، خيران، مسئولان اجرايي و نهاد دولتي كهگيلويه و بويراحمد در حد توان به اين امر مقدس و ارزشمند كمك كنند.
وي افزود كه مردم استان 100 درصد شيعه كهگيلويه و بويراحمد بيش از پيش در عرصه كمك به توسعه و مرمت عتبات عاليات تلاش و اقدام كنند تا همچون ديگر امور در چنين زمينه اي نيز جزء استان هاي پيشگام باشند.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني بيان كرد: مردم كهگيلويه و بويراحمد گاهي اوقات با مبالغ اندك نيز مي توانند به امر مهم توسعه و مرمت عتبات عاليات كمك كنند و بايد اين كمك ها متمركز شده و بر نحوه هزينه شدن آنها نظارت بيشتري شود.
وي عنوان كرد كه انتظار مي رود افراد داراي تمكن مالي در كهگيلويه و بويراحمد با كمك به ستاد بازسازي عتبات عاليات استان در راستاي رفع كمبودهاي امكاناتي و اعتباري آن بكوشند.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني ابراز داشت: مسئولان و كاركنان ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد نيز با دلگرمي به وظايف خود عمل كرده و نگران كمبود اعتبارات و امكانات نباشند.
فرمانده سپاه فتح كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت كه ظرفيت لازم در مردم ولايتمدار و هميشه در صحنه اين استان براي كمك به امور خيرخواهانه از جمله امر مهم توسعه و مرمت عتبات عاليات وجود دارد كه نيازمند هدايت و ساماندهي است.
سردار يدالله بوعلي اظهار داشت: مسئولان ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد براي جلب هر چه بيشتر كمك هاي مردم، خيران و دستگاه هاي اجرايي استان در اين زمينه تلاش بيشتري كنند.
وي افزود كه براي انجام امور مذهبي و فرهنگي از جمله اقدام براي توسعه و مرمت عتبات عاليات آنچه از امكانات و اعتبارات مهمتر بوده و نقش ارزنده تري ايفا مي كند باور قلبي در مورد امدادهاي الهي و توجه اهل بيت عصمت و طهارت (ع) است.
سردار بوعلي بيان كرد: سپاه فتح و ديگر دستگاه هاي اجرايي كهگيلويه و بويراحمد براي كاهش مشكلات امكاناتي و اعتباري ستاد بازسازي عتبات عاليات استان آمادگي داشته و در اين زمينه از هيچ تلاشي دريغ نخواهد شد.
وي عنوان كرد كه بايد در كنار كمك نهادهاي دولتي كهگيلويه و بويراحمد براي كاهش مشكلات امكاناتي و اعتباري ستاد بازسازي عتبات عاليات اين استان كمك مردم و خيران نيز جلب شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت كه اين ستاد شهريور سال 1395 در ياسوج افتتاح و پس از آن نيز به مرور زمان در مراكز شهرستان هاي استان راه اندازي و مسئولان آنها مشخص شد.
فرج الله نظرپور اظهار داشت: ستاد بازسازي عتبات عاليات در شهرستان هاي باشت، بهمئي، لنده و چرام فعال بوده و در شهرستان هاي دنا، گچساران و كهگيلويه نيز به دليل نداشتن مكان مناسب فعاليت چنداني ندارند.
وي افزود كه نذورات مردمي جمع آوري شده در 6 ماه گذشته در كهگيلويه و بويراحمد براي كمك به توسعه و مرمت عتبات عاليات يك ميليارد و 10 ميليون ريال بوده كه از اين ميزان 115 ميليون ريال طلا و مابقي نيز وجه تقد بوده است.
نظرپور بيان كرد: كهگيلويه و بويراحمد پارسال در آيين پياده روي اربعين داراي 2 موكب در شهرهاي نجف اشرف و كربلا بود كه حدود 70 نفر در آنها به زائران اين استان و ديگر استان هاي كشور خدمات رساني كردند.
وي عنوان كرد كه يك هكتار زمين در مرز شلمچه براي ساخت موكب ويژه زائران كهگيلويه و بويراحمد پيشنهاد داده شده كه مسئولان اجرايي استان خوزستان نيز براي واگذاري آن قول مساعد داده اند.
نظرپور ابراز داشت: ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور در سال جاري 2 طرح را براي اجرا به ستاد كهگيلويه و بويراحمد واگذاركرده كه شامل ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و ساخت چهار درب براي حرم امامان مدفون در شهر كاظمين است.
وي گفت كه در همين راستا اواخر سال 1395 يك گروه 22 نفره از بناها و كارگران سنگ كار كهگيلويه و بويراحمد به شهر نجف اشرف اعزام شدند.
نظرپور اظهار داشت: انجام هر چه مطلوب تر ماموريت هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد مستلزم رفع كمبودهاي آن از جمله در زمينه مكان، خودرو و اعتبار است.
وي بيان كرد كه تعدادي از مسئولان اجرايي كهگيلويه و بويراحمد براي آشنايي هر چه بيشتر با اقدام هاي انجام شده توسط ستاد بازسازي عتبات عاليات استان در نجف اشرف و كربلا به زودي به اين 2 شهر اعزام مي شوند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسينعلي راشكي
7535/8005