۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۱۹
کد خبر: 82491013
T T
۰ نفر
تلاش های ایران و پاكستان در مسیر تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه

تهران - ایرنا - سفیر پاكستان در تهران در هفتادو هفتمین مراسم روز ملی پاكستان گفت: ایران و پاكستان در منطقه موضع مشتركی دارند بنابراین تلاش های دو كشور در مسیر تقویت و تحكیم هرچه بیشتر روابط دو جانبه است.

به گزارش ایرنا، آصف علی خان درانی شامگاه چهارشنبه در این مراسم با اشاره به ایام نوروز و تبریك به ملت ایران گفت: ما روز 23 مارس را به عنوان یك روز تاریخی، روزی كه قطعنامه پاكستان در سال 1940 در آن به تصویب رسید، پاس می داریم. در چنین روزی مردم مسلمان جنوب آسیا با یكدیگر پیمان بستند تا موطن مستقلی را ایجاد كنند، جایی كه در آن بتوانند براساس آرمان ها و باورهای مذهبی، فرهنگی و فكری خود زندگی كنند.
وی افزود: پاكستان یكی از بازارهای نوظهور است و اقتصاد آن رشد بیش از ٤ درصدی را تجربه می كند و رهبران ایران و پاكستان روابط خود را پیش برده و توسعه می دهند.
درانی ادامه داد: دو كشور پاكستان و ایران از هفت دهه روابط برادرانه نزدیك برخوردار هستند كه این روابط در گذر زمان همواره مستحكم تر شده است. روابط ما بر پایه منافع، سنت ها، باور و میراث اسلامی مشترك استوار است. این روابط در سال های فراروی بیش از گذشته تحكیم خواهد یافت.
سفیر پاكستان در تهران یادآور شد: مفتخرم كه بگویم كشور ایران و پاكستان همواره در كنار یكدیگر ایستاده اند. در سطح سیاسی، ما از روابط بسیار دوستانه ای برخوردار هستیم. تلاش های رهبران ما در مسیر تقویت و تحكیم هرچه بیشتر روابط دو جانبه در تمام زمینه ها است كه رایزنی ها در سطح بالا میان رهبران دو كشور نشانگر این روابط است.
وی گفت: ما متعهدیم از چارچوبی كه در حال حاضر موجود است برای توسعه روابط سیاسی، دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و بازرگانی به نفع دو ملت بزرگ خود بهره گیریم.
درانی افزود: در ماه جاری ریاست مجلس سنا، مجلس ملی پاكستان و وزیر بازرگانی دیدارهای جداگانه ای را از ایران خواهند داشت و همچنین هیات مهمی از دانشگاه دفاع ملی نیز در این ماه جهت تعامل نزدیك با همتایان خود به تهران خواهند آمد.
سفیر پاكستان در تهران در ادامه سفر ماه گذشته حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ایران به پاكستان را باعث تحكیم هرچه بیشتر روابط دو كشور دانست و گفت: رهبران دو كشور بر اجرای هرچه سریعتر توافق های قبلی از جمله تفاهم نامه برق، خطوط لوله گاز پاكستان و ایران و ایجاد كانال های موثر بانكی تاكید داشتند.
وی افزود: در این سفر تاكید شد كه تجارت دوجانبه به سطح ٥ میلیارد دلار در چهار سال آینده برسد.
درانی در ادامه یادآور شد: به عنوان بنیانگذار سازمان همكاری اقتصادی (اكو)، پاكستان و ایران در راستای انسجام هرچه بیشتر منطقه اكو با یكدیگر همكاری نزدیكی دارند كه متعاقبا منجر به افزایش پیوندهای اقتصادی خواهد شد و از طریق ارتباط هرچه بیشتر، رویای كل منطقه را برای دستیابی به صلح و سعادت ممكن خواهد ساخت.
سفیر ادامه داد: كریدور اقتصادی چین و پاكستان و اعلام خواهر خواندگی بنادر گوادر و چابهار امیدوارم بتواند افق های جدیدی را در همكاری به نفع دو كشور و منطقه ایجاد كند.
وی یادآور شد:ایران و پاكستان در منطقه موضع مشتركی دارند و امیدوارم روابط ما بیش از پیش توسعه یابد.
هفتاد و هفتمین مراسم روز ملی پاكستان شامگاه چهارشنبه با حضور مقامات مختلف كشوری و لشكری و سفرا و مقام های خارجی مقیم ایران در هتل استقلال برگزار شد.
سیام**1058** شبس 1574 ** خبرنگار: محمد افضلی ** انتشار دهنده: محسن تهوری