۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82491310
T T
۰ نفر

كنسرت سنتور نوازي اردوان كامكار در ساري

۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82491310
كنسرت سنتور نوازي اردوان كامكار در ساري

ساري - ايرنا - كنسرت سنتور نوازي معاصر توسط اردوان كامكار به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و همكاري آموزشگاه موسيقي هارموني ساري در اين شهرستان برگزار مي شود.

رامين جمالي مدير آموزشگاه موسيقي هارموني ساري روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا زمان و مكان كنسرت فوق را هفتم ارديبهشت ماه سال جاري در سالن سلمان هراتي اين شهرستان اعلام كرد.
وي افزود: اين كنسرت شامل اجراي رديف هاي موسيقي ايراني بصورت تكنوازي و سه نوازي توسط مصطفي مومنيان و سياوش كامكار است.
او به برگزاري مستر كلاس (كلاس هاي پيشرفته) اردوان كامكار در هشتم ارديبهشت در آموزشگاه هارموني اشاره كرد و گفت: ريتم، متر (ميزان بندي)، ملودي، كوك هاي سنتور، طريقه مضراب گذاري، ديناميك (قدرت صدا)، سونوريته (صدادهي ساز) و غيره توسط اين هنرمند آموزش داده مي شود.
اردوان كامكار در سال ۱۳۴۷ در سنندج به دنيا آمد و نواختن سنتور را از چهار سالگي و نزد پدرش، حسن كامكار آغاز كرد. او در جواني به همراه برادرش هوشنگ كامكار، كنسرتينوي سنتوري تصنيف كرد كه در آلبومي به نام 'بر تارك سپيده' همراه با يك كنسرتينوي كمانچه از برادرش، اردشير به بازار عرضه شد.
اردوان در سال ۱۳۵۹ به تهران آمد و فعاليت خود را به طور جدي در عرصه موسيقي آغاز كرد و با كمك برادرانش، هوشنگ و ارسلان، درس‌هاي هارموني، كنترپوان و اصول آهنگسازي را فرا گرفت.
اين هنرمند نواختن سنتور را به سطح خوبي از لحاظ تكنيكي رساند و در زمينه نوازندگي، رديف موسيقي ايران، گروه نوازي، اصول و مباني موسيقي و آهنگسازي هم به درجاتي نسبتا خوب رسيد.
اردوان كامكار، در آلبوم شب، سكوت، كوير اثركيهان كلهر به خوانندگي محمدرضا شجريان نيز به عنوان نوازنده سنتور حضور داشت. موسيقي متن فيلم سنتوري و موسيقي فيلم چشم انداز ايراني به كارگرداني تورج منصوري نيز از ساخته‌هاي اوست.
'دريا'، 'بر فراز باد'، 'ماهي براي سال نو'، 'ريزدانه‌هاي الماس' و 'سنتوري' از ديگر آلبوم هاي اين هنرمند 49ساله است.
خبرنگار: زهره كرمي**انتشار دهنده:سيد محسن حسن نيا
/1899/7330