۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82491421
T T
۰ نفر
آغاز مرحله دوم مسابقات ورزشي دانش آموزان دختر و پسر فارس

معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: مرحله دوم مسابقات ورزشي دانش آموزان دختر و پسر فارس در سال جاري از پنجشنبه 24 فروردين آغاز شد و تا 16 ارديبهشت ادامه خواهد يافت.

به گزارش دريافتي پنجشنبه ايرنا از اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش فارس، محمد جعفري در جمع اعضاي ستاد برگزاري اين مسابقات افزود:مسابقات سال جاري در دو مرحله و در 11 رشته ورزشي در بين دانش آموزان دختر و پسر سراسر استان انجام مي شود كه مرحله اول آن از 9 اسفند تا 23 اسفند 95 برگزار شد.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در مرحله دوم كه از 24 فروردين آغاز شده و تا 16 ارديبهشت ادامه خواهد يافت بيش از چهار هزار دانش آموز دختر وپسر استان حضور دارند.
جعفري افزود: رشته هاي فوتسال ،واليبال،هندبال ، بسكتبال ، شطرنج، تنيس روي ميز، بدمينتون و طناب زني در سه دوره تحصيلي دختران و پسران به صورت مدرسه قهرمان و رشته هاي ژيمناستيك ،شنا و دو و ميداني نيز به صورت كانون قهرمان برگزار مي شود.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: همانطور كه در مرحله اول اين مسابقات به غير از شيراز مسابقات در شهرستان فسا برگزار شد در مرحله دوم نيز برخي رشته ها درشهرستان هاي مرودشت و پاسارگاد برگزار مي شود.
وي بيان كرد: مسابقات ورزشي دانش آموزي با هدف كيفيت بخشي به درس تربيت بدني و بر اساس سياست هاي حوزه معاونت تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش شامل مدرسه محوري ، مشاركت محوري، اخلاق محوري و علمي و تخصصي نمودن برنامه ها برگزار مي شود.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش فارس افزود: براي دستيابي به اين اهداف با راه اندازي فدراسيون ورزش مدارس كشور، هيات هاي ورزشي مدراس در استان ها با رويكرد برگزاري مسابقات ورزشي به عنوان يكي از مطالبات دانش آموزان و خانواده آنها و ويترين حوزه معاونت تربيت بدني وسلامت فعال شد.
جعفري گفت:در استان فارس نيز برگزاري مسابقات ورز شي دانش آموزان از ابتداي شروع سال تحصيلي در قالب طرح المپياد ورزشي درون مدرسه اي در هفته تربيت بدني آغاز شده كه هدف آن شناسايي استعداد هاي ورزشي و هدايت آنها به كانون هاي درون مدرسه ، برون مدرسه اي و ويژه است تا زمينه حضور اين دانش آموزان در مسابقات ملي و كشوري در رشته هاي مختلف آموزشگاهي فراهم شود.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در سال گذشته 550 هزار دانش آموز سراسر استان به صورت مستقيم و غير مستقيم در المپياد هاي ورزشي درون مدرسه اي به عنوان زمينه برگزاري اين مسابقات شركت داشته اند كه 68 درصد دانش آموزان فارس را تشكيل مي داد و در سال جاري نيز پيش بيني مي شود بيش از 75 درصد دانش آموزان تحت پوش اين طرح قرار بگيرند.
وي با اشاره به برگزاري مسابقات ورزشي در سطح مناطق ، شهرستان ها و نواحي فارس افزود: در سال جاري 38 هزار 572 دانش آموز دختر و 55 هزار و 878 دانش آموز پسر در مسابقات شركت داشته اند كه با برگزاري مرحله استاني ، تيم هاي منتخب مدارس و كانون هاي قهرمان برا ي شركت در مسابقات كشوري در شهريور 96 اعزام خواهند شد.
جعفري گفت: در مسابقات استاني سال جاري سه هزار و 580 دانش آموز دختر، چهار هزار و 640 دانش آموز پسر و 800 مربي ، داور و عوامل اجرايي و در مجموع 9 هزارو 20 تن به صورت مستقيم در برگزاري اين مسابقات شركت مي كنند.
دريافت خبر:‌فاطمه هاشمي نيك ** انتشار: غلامرضا مالك زاده
3002/ 1876