طرح "دختران آفتاب ایران" در سه شهرستان استان اردبیل اجرا شد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری طرح دختران آفتاب ایران با هدف غنای اوقات فراغت و افزایش نشاط بین جامعه دانش‌آموزی در این استان خبر داد.

غلامحسین خجسته روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طرح وزارتی دختران آفتاب ایران ۸۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه مدارس شبانه‌روزی و عشایری شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و انگوت شرکت کردند.

وی آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی، معرفی لباس اصیل و بومی مناطق آذربایجان و ایجاد روحیه همکاری و کارگروهی در بین دانش‌آموزان را از هدف‌های دیگر این طرح ذکر کرد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در طرح ورزشی و فرهنگی دختران آفتاب ایران، گواهینامه دریافت می‌کنند تا به عنوان سفیران تربیت بدنی با همکاری شوراهای اسلامی روستاها ، برنامه‌ها و مسابقات ورزشی مشابهی را برای همسالان و دوستان خود برگزار کنند.

طرح "دختران آفتاب ایران" در سه شهرستان استان اردبیل اجرا شد

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مرحله کشوری طرح ورزشی فرهنگی دختران آفتاب ایران ۱۲ تیرماه سال جاری در تهران برگزار و از استان اردبیل ۱۲ دانش‌آموز برگزیده در سه رشته ورزشی به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

خجسته با اشاره به فضای خاص دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزش برای این قشر از دانش‌آموزان ضرورت بیشتری دارد و تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های ابلاغی از ناحیه وزارت آموزش و پرورش در راستای افزایش نشاط و فعالیت‌های ورزشی و بدنی این دانش‌آموزان گام‌های بلندی برداریم.

در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۵۰ آموزشگاه و مدرسه در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس در استان اردبیل مشغول تحصیل علم شدند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha