۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82492429
T T
۰ نفر
فرماندار: توليد و اشتغال لازمه توسعه شهرستان سروآباد است

سنندج- ايرنا- فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به شعار سال از سوي مقام معظم رهبري گفت: توليد و اشتغال، 2 شرط اصلي و مهم براي پيشرفت و توسعه شهرستان سروآباد هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي مفاخري روز جمعه در حاشيه مراسم كلنگ زني 2 پروژه بخش خصوصي در شهرستان سروآباد گفت: آنچه كه امروز براي رونق و توسعه هر چه بيشتر شهرستان مرزي سروآباد لازم و ضروري است، سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي و دولتي در راستاي توليد و اشتغال مدنظر معظم له است.
وي ادامه داد: برخلاف آنچه كه برخي از افراد عنوان مي كنند شهرستان سروآباد بن بست است، اصلا صحيح نبوده بلكه اين شهرستان يك شهرستان پويا و جاري است و ظرفيت هاي بسياري براي رونق و شكوفايي دارد.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه كرد: سروآباد نگين سرسبز استان كردستان و يكي از شهرستان هاي بسيار زيبا و ديدني كشور است كه توجه بيشتر به ظرفيت ها و قابليت هاي آن مي تواند باعث توسعه و پيشرفت آن در سطح استاني و ملي نيز شود.
وي افزود: متاسفانه تاكنون سرمايه گذاري هاي بسيار اندكي در شهرستان سروآباد انجام شده و سرمايه گذاري هايي كه در اين شهرستان شده بسيار مناسب و خوب بوده كه نظير آن را مي توان كارخانه توليد قارچ و كمپوست روستاي قلعه گاه اين شهرستان است.
وي گفت: فاز اول كارخانه توليد قارچ و كمپوست شهرستان سروآباد در روزهاي آتي فعاليت خود را به صورت آزمايشي آغاز خواهد كرد و فازهاي دوم و سوم آن نيز در آينده اي نزديك آغاز به كار خواهند كرد كه در صورت افتتاح كامل اين كارخانه، شاهد فعاليت بزرگترين مجتمع پرورش قارچ و توليد كمپوست خاورميانه در شهرستان سروآباد خواهيم بود.
مفاخري شهرستان سروآباد را يك شهرستان امن براي سرمايه گذاري دانست و افزود: مردم شهرستان سروآباد در طول هشت سال دفاع مقدس علي رغم 24 كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق اجازه ندادند يك وجب از خاك اين كشور به دست دشمنان بيفتد و در كنار نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي امنيت را در اين شهرستان فراهم كرده اند، بنابراين سرمايه گذاران در اين زمينه نبايد دغدغه اي داشته باشند.
وي ضمن تقدير و تشكر از حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي در شهرستان سرواباد گفت: احداث اين 2 پروژه عظيم در مركز شهرستان به رونق و شكوفايي هر چه بيشتر آن منجر شده و باعث كاهش مهاجرت از اين شهرستان مي شود.
*** رئيس دانشگاه پيام نور استان كردستان نيز در اين مراسم گفت: احداث 2 پروژه بخش خصوصي در شهرستان سروآباد باعث خوشحالي و رضايت مردم بوده و انتظار مي رود در تكميل و ساخت در اين 2 پروژه و همچنين در اشتغالزايي ايجاد شده از نيروهاي بومي استفاده شود.
اسكندر مرادي افزود: شهرستان سروآباد با دارا بودن پتانسيل هاي بسيار در مسير توسعه و پيشرفت قرار دارد و آنچه بايد مورد توجه مسئولان و سرمايه گذاران قرار گيرد، توجه به 2 ظرفيت آن يعني گردشگري و كشاورزي است.
وي ادامه داد: توجه ويژه به منطقه تاريخي و گردشگري اورامان در اين شهرستان مي تواند باعث رونق صنعت توريست و گردشگري شده و منجر به توسعه و پيشرفت شهرستان سروآباد و حتي استان كردستان نيز شود.
وي اضافه كرد: منطقه اورامان يك منطقه شناخته شده در سطح ملي و بين الملل است و هر ساله گردشگران زيادي از كشورهاي مختلف جهان به اين منطقه سفر مي كنند، بنابراين توجه بيشتر به اين منطقه مي تواند در معرفي و شناسايي هر چه بيشتر آن در جهان و ايجاد درآمد پايدار براي منطقه بسيار تاثير گذار واقع شود.
مرادي با بيان اينكه توسعه صنعت گردشگري باعث ايجاد اشتغالزايي و توسعه پايدار در منطقه مي شود، گفت: متاسفانه گردشگري در شهرستان سروآباد به ويژه در منطقه اورامان فقط به تخريب منابع طبيعي و آلودگي محيط زيست منجر شده است و درآمد چندان خوبي براي اين شهرستان نداشته است.
به گفته وي چنانچه به صنعت گردشگري به درستي توجه شود، مي تواند باعث اشتغالزايي، درآمدزايي و نهايتا به توسعه پايدار منجر شود.
رئيس دانشگاه پيام نور استان كردستان به كشاورزي منطقه اشاره كرد و افزود: شهرستان سروآباد داراي زمينهاي مستعد كشاورزي و منابع آبي بسيار خوبي است كه توجه بيشتر به اين ظرفيت مي تواند باعث توسعه و پيشرفت اين شهرستان شود.
به گزارش ايرنا، كمال پيري آذر، احمد پيري آذر و رضا افتخاري مديران شركت سرير البرز كرج با احداث 2 پروژه بزرگ شامل بازارچه سنتي سرير سروآباد با 50 باب مغازه و يك رستوران سنتي و احداث يك مجتمع هشت طبقه چند منظوره اقامتي، خدماتي، رفاهي و تجاري با مشاركت شهرداري سروآباد و يك سرمايه گذار سروآبادي اقدام به سرمايه گذاري در شهرستان سروآباد كرده اند.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداك/**انتشار دهنده: مسعود احمدي
آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg