۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82493282
T T
۰ نفر
آغاز رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از فردا/تعریف جدید رجل سیاسی مد نظر خواهد بود

تهران-ایرنا- سخنگوی شورای نگهبان از آغاز رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از روز یكشنبه خبر داد و گفت: تعریف جدید رجل سیاسی و سیاست های كلی در بررسی صلاحیت ها مدنظر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات كشور، عباسعلی كدخدایی روز شنبه در جریان بازدید از ستاد انتخابات كشور در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان كرد.
سخنگوی شورای نگهبان با تشكر از وزیر كشور و دست اندركاران ستاد انتخابات كشور برای نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: حجم زیادی از داوطلبان به ستاد انتخابات كشور آمده اند و اشتیاقی در این زمینه وجود دارد اما باید این اشتیاق واقعی باشد، فكر نكنیم یك جشنواره است كه می خواهیم در آن ثبت نام كنیم.
كدخدایی افزود: به هر حال پست ریاست جمهوری طبق قانون اساسی یك مقام دوم كشور است و نیازمند سوابق مدیریتی بالا و از رجال مذهبی و سیاسی بودن است كه رجال مذهبی و سیاسی یك شرط است كه باید به آن توجه شود.
وی ادامه داد: قبول داریم قوانین و مقررات ما در این زمینه قوانین و مقررات حداقلی است لذا باید با تلاش دولت و همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه جامع انتخابات هر چه زودتر به تصویب برسد و در انتخابات آینده شاهد این وضعیت نباشیم.

**امیدواریم در 5 روز اول نتایج صلاحیت را اعلام كنیم
سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان از روز اول بر روند نام نویسی داوطلبان در انتخابات نظارت داشته است و در پایان هر روز از نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، اسامی و مدارك به شورا ارایه شده است.
كدخدایی افزود: دوستان ما نیز در شورای نگهبان مشغول بررسی پرونده هستند كه امیدواریم بتوانیم در فرصت اولیه پنج روزه بتوانیم اعلام نتیجه كنیم اما اگر نشد طبق قانون پنج روز دیگر امكان تمدید وجود دارد.
وی ادامه داد: فردا شورای نگهبان جلسه دارد كه اولین جلسه بررسی را خواهیم داشت تا بتوانیم اعلام نتیجه كنیم.

**بسیاری از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت نخواهند شد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به اصل 115 و شرایط در قانون بسیاری از افرادی كه در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی كرده اند، احراز صلاحیت نخواهند شد لذا انتظار نداشته باشند این تعداد صلاحیتشان برای ریاست جمهوری احراز شود.
كدخدایی تاكید كرد: ما مشكل خاصی در روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری مشاهده نكردیم، همكاران شورای نگهبان از روز اول حضور دارند و نظارت خوبی بر روند ثبت نام انتخابات وجود دارد.
وی درباره احراز صلاحیت ها نیز گفت: آماری از احراز صلاحیت ها نداریم چون هنوز شورای نگهبان جلسه ای را در این راستا تشكیل نداده است.
سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان كرد: جلسات شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از فردا آغاز می شود ولی می توانم بگویم كه بسیاری از افرادی كه ثبت نام كردند صلاحیتشان احراز نخواهد شد.
ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت 18 امروز 26 فروردین ماه به پایان می رسد.
سیام**9254**9121**1429
خبرنگاران: سجاد خسروانیان و سمیه لاری**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر